В проучването респондентите бяха попитани и за някои специфични стратегии за онлайн пазаруване. Резултатите показват например, че 47% от анкетираните, които купуват в интернет, предпочитат да пазаруват без регистрация, когато това е възможно. 40% използват само проверени или надеждни електронни магазини, като това е особено важно за мъжете.
Почти половината интернет потребители в България пазаруват онлайн поне веднъж месечно. Други 22% пазаруват в интернет около веднъж на всеки три месеца. Приблизително една четвърт от хората купуват през интернет по-рядко и едва 7% - никога. Няма значими различия в честотата на онлайн пазаруването при мъжете и при жените. При възрастовата група 45-54 годишни има по-силна тенденция да се пазарува по-често онлайн.
istock
Пробутват ни ментета с дефекти за оригинални дрехи в нета
Жените са по-склонни да пазаруват онлайн в сравнение с мъжете (21% срещу 13%). За 69% от анкетираните, които обикновено пазаруват онлайн поне от време на време, пандемията не е променила нищо - те пазаруват приблизително по същия начин, както преди пандемията.
Проучването е разгадало и какво има в пазарската кошница на потребителите: дрехи и аксесоари (48%), малки електроуреди (37%), обувки (36%), книги (29%) и електронни устройства като лаптопи, телевизори, смартфони и др. (27%).
istock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0