Промените обхващат дейността на Държавния авиационен оператор и заплащането на командировъчните пари на екипажите извършващи полети с неговите въздухоплавателни средства.
Тези разпоредби не са актуализирани от 2007 г., включително и размера на командировъчните пари на членовете на екипажите на въздухоплавателни средства на Държавния авиационен оператор. През този период инфлацията се увеличи значително, което намали реалната стойност на получаваните от членовете на екипажите командировъчни пари, пише в мотивите към проекта.
Заплащане на извънреден труд при работа в чужбина
При извършеното проучване в авиационния бранш се установи, че ставките за членовете на екипажите на въздухоплавателни средства на български авиационни оператори понастоящем варират в диапазона от 150 до 500 евро на ден, в зависимост от заеманата длъжност на лицата в авиационния екипаж. Това поставя членовете на екипажите на въздухоплавателни средства на Държавния авиационен оператор в неравностойно положение по отношението на заплащането на командировъчните пари.
С проекта на постановление се предлага дневните командировъчни пари за командир пилот да станат 170 евро, за втори пилот – 150 евро, за борден радист, борден инженер и водещ авиоинженер – 120 евро и за стюард/стюардеса – 100 евро.
Тези полети, извършвани от Държавния авиационен оператор, представляват сериозен риск за живота и здравето на членовете на екипажа и предложената промяна с проекта на постановление ще е допълнителен стимул за тях да продължат да изпълняват задълженията си със същия висок професионализъм.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
0