Общо 14 законопроекта е внесло служебното правителство в Народното събрание в рамките на мандата си от началото на месец април досега. Сред текстовете, предложени от кабинета, са ключови стъпки за въвеждане на еврото, както и промени в полза на пътната безопасност и облекчения за бизнеса.
През месец юни Министерският съвет одобри и внесе в парламента Закона за въвеждане на еврото в Република България. Приемането на този закон е с огромно значение за практическата подготовка за присъединяване на страната ни към еврозоната, което е и сред основните приоритети на служебното правителство. Той е основен фактор за гладкото и безпроблемно въвеждане на еврото. Колкото по-скоро се приеме законът, толкова по-голяма предвидимост ще се даде на гражданите, бизнеса и администрацията по отношение на техническите аспекти от подготовката за еврото.
Законопроектът определя принципа за защита на потребителите, принципа на информираност, принципа на ефективност и икономичност, принципа на прозрачност и принципа на приемственост и автоматично превалутиране на суми от левове в евро. С него се уреждат и правилата за превалутиране и закръгляване, въвежда се период за двойно обозначаване на цените на стоки и услуги, както и на двойно обращение на двете валути, за да се гарантира високо ниво на прозрачност на процеса и да се създаде възможност за адаптация на обществото. Същевременно се регламентира и процедурата по разпространение на новата валута и обмяната на банкноти и монети от левове в евро.
Приемането на Закона за въвеждане на еврото в Република България ще спомогне за готовността на страната ни да стане пълноправен член на еврозоната, с което България ще получи глас при формирането на всички важни решения.
istock
Законът за еврото може да бъде гласуван до края на лятото
По-добро взаимодействие между институциите и видовете комуникационни канали, с които гражданите ще достъпват телефон 112, се осигуряват чрез предложените промени в Закона за Националната система за спешни повиквания с единен европейски номер 112. С текстовете се въвеждат нови комуникации за предаване на информация към спешния телефон, като глас, видео, текст в реално време. Целта е да се осигури качествена европейска услуга за оказване съдействие на гражданите при необходимост от помощ и повишаване обхвата на предоставяната услуга в съответствие с напредъка и развитието на новите технологии. Това ще осигури и равностоен достъп на хората с увреждания. Същевременно ще се преодолеят пречките в комуникацията между центровете 112, службите за спешно реагиране и екипите на мястото на инцидента.
istock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
2