Хората все повече предпочитат да използват картите си при плащане на стоки и услуги, вместо пари в брой, като делът на покупките спрямо тегленията на пари в брой с дебитни карти се увеличава с 14%.
През последните 12 месеца общият обем на онлайн покупките, които клиентите на кредитната институция са извършили със своите дебитни и кредитни карти, бележи впечатляващ ръст от 40%.
Данните сочат още, че в резултат на активния социален живот и желанието за повече забавления след пандемията, клиентите са използвали още по-интензивно своите кредитни карти за развлечения, посещения в ресторанти и други забавления през свободното време – делът на тези плащания се увеличава с 23% спрямо 2021 г. През 2022 г. обемът на покупките, направени с дигитализирана в мобилния портфейл дебитна или кредитна карта, достига 80 млн. лева.
Използването на кредитни карти става все по-популярно сред потребителите не само заради удобството, бързината и сигурността, но и благодарение на множеството допълнителни предимства, които носят на притежателите си, коментират от банката.
Данните от анализа отбелязват ръст от 41% при обема покупки с дебитни и кредитни карти, което показва, че потребителите оценяват високо предимствата и сигурността на разплащанията с карти, както и целенасочените инициативи, които институцията реализира с цел насърчаване използването им – отстъпки при определени търговци, разсрочване на покупки и регулярни кампании с атрактивни награди. Чувствително нараства и делът на стойността на покупките в чужбина с кредитни карти, като увеличението е почти 80% на годишна база и делът им достига 36%.
Друг факт от статистиката на кредитната институция е, че покупките, направени в големите вериги супермаркети и хранителни магазини, запазват най-голям дял в общия обем покупки с карти, като за 2022 година той е 30%.
Какви възможности ви предоставя една кредитна карта
Особено активно клиентите на банката са използвали своите карти и на места, на които са имали възможност да се забавляват и да прекарват приятно свободното си време, посещавайки ресторанти, заведения и барове, като делът на броя трансакции в тези обекти нараства от 10% на 12% при дебитни карти и съответно от 13% на 16% при кредитни карти спрямо данните за 2021 г.
Пощенска банка
Анализът на банката отчита още, че средната възраст на клиентите, пазаруващи онлайн, е 40 години, като 52% от потребителите са мъже, а 48% са жени. Голяма част от картодържателите, които използват най-активно своите карти за разплащания, са концентрирани предимно в големите градове, както следва – София с 49%, Пловдив със 7%, Варна със 7%, Бургас с 4% и Русе с 2%.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0