Отоплението на седалките и прозорците не е безплатно. Експертите на ADAC са определили колко енергия консумират толкова често използваните през зимата генератори на топлина в купето. И тя не е малко...

Колкото повече електроенергия трябва да достави генераторът на автомобила, известен също като „алтернатор“, толкова по-трудно ще се завъртиа той и толкова повече двигателят с вътрешно горене трябва да работи, за да го задвижва.

Колите втора ръка поскъпват след пандемията

Това увеличава разхода на гориво и в резултат на това разходите.

Прилага се следното правило:
 100 Вата мощност изискват допълнителен разход от 0,1 литра гориво или 0,1 кВтчаса електроенергия на 100 километра.

istock
istock

Например, ако отоплението на предното стъкло (800 Вата), седалката (100 Вата), волана (50 Вата) и външните огледала (40 Вата) е включено и мобилният ви телефон се зарежда (10 Вата) едновременно, пътуването от Мюнхен до Франкфурт на Майн /около 400 километра/ става по-скъпо за бензинов автомобил с почти шест евро или около 1,25 евро за електрически превозни средства.

Колко струва да си запазим номера на автомобила

За това ADAC препоръчва включването на електрически консуматори само когато те са абсолютно необходими.

В същото време експертите предупреждават в никакъв случай да не пестите от осветление или вентилация, защото безопасността е винаги на първо място и идва в приоритети преди пестенето на енергия!

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg