Първата и най-важната ни цел е да подсигурим редовния бюджет на България. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов.

Той заяви, че забавянето на конкретните механизми, свързани с влизането ни в еврозоната са част от цялостното забавяне, което включва и забавянето на парите по Плана за възстановяване и устойчивост. „Той също е уникално забавен. Близо половината от проектите по този план са във фаза да не могат да бъдат изпълнени и парите да бъдат изгубени. Съсредоточили сме се с колегите от МС да спасяваме това, което е възможно“, добави транспортният министър.

Пеканов: България ще изгуби 9 млрд. евро по ПВУ и други проекти
 

„Tрябва ни бюджет, който да ни изведе от стремглавото падане, в което страната е въведена заради огромни и неразумни харчения. Веднага след постигането на тази задача, т.е. влизането в до 3% дефицит и не повече от 40% от БВП за заплати, ще заявим отново нашия приоритет – влизането в еврозоната. Това трябва да е ясно за всички“, каза Караджов.

istock
istock

Той уточни, че разходите няма да бъдат съкратени до 40%, защото те са си така по Закона за държавния бюджет.

„Първоначалният бюджет с 46% разходи е бил на предишното правителство. Ние спазваме тези рамки, които са най.-здравословни за България и изоставяме всякакви експерименти. Повече експерименти със съдбата на българите и с това, което те изкарват ние няма да правим“, обеща транспортният министър. 

Министър Караджов заяви, че забавянето на конкретните механизми свързани с влизането ни в еврозоната са част от цялостното забавяне, което включва и забавянето на парите по Плана за възстановяване и устойчивост.

„Той също е уникално забавен. Близо половината от проектите по този план са във фаза да не могат да бъдат изпълнени и парите да бъдат изгубени. Съсредоточили сме се с колегите от МС да спасяваме това, което е възможно“, добави транспортният министър.

На въпрос как ще коментира критиката на президента Румен Радев, че българското общество може да се разочарова от еврозоната, защото липсват конкретни механизми за наблюдение на цените и правителството се бави с това, Караджов отговори:

„Всички механизми, с които държавата разполага за овладяване на картелни, тръстови и други незаконни и непозволени съглашения и възползване от ситуацията с цел спекулиране на пазара, ще бъдат взети. Трябва да бъдете сигурни в това“, обеща транспортният министър. 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase