Ето някои полезни съвети към потребителите, предоставени от експертите на Комисия за защита на потребителите. Те са свързани с това как да постъпим в някои непредвидени и доста неприятни ситуации, които могат да ни костват ценно време и финансови загуби.
Картата може да бъде „глътната“ от банкомата по няколко причини. След като въведете пин кода си, имате определено време, в което трябва да я вземете от банкомата. Ако се забавите, той автоматично я прибира. Друга причина може да бъде, че картата ви е с изтекъл срок на валидност. Когато е повредена или размагнитена, това също може да бъде причина банкоматът да я прибере, както и когато въведете три пъти грешен пин код – тогава картата се блокира автоматично и банкоматът я прибира.
Когато машината е в неизправност, също може да "глътне" картата. Първото, което трябва да направите, ако това се случи, е да разберете дали банкоматът, който е прибрал картата ви, се намира на клон на банка, или не. Ако банкоматът се намира до клон на банка, влезте в банката и ги помолете да ви върнат картата.
Вероятно ще трябва да представите документ за самоличност и да попълните формуляр, но ще получите картата си веднага. Ако картата не ви бъде върната веднага, тя ще бъде изпратена в клона на банката, към който е издадена. Ако банкоматът не се намира до клон на банка и е собственост на друга банка, а не на вашата, трябва да позвъните на своята банка, за да блокират картата.
Обадете се и на банката, обслужваща банкомата, за да ги уведомите за случващото си. Ако случаят е такъв, ще получите картата си с известно забавяне. Ще бъде нужно повече време на банката, обслужваща банкомата, да изпрати картата към вашата банка. В случай че банкоматът не се намира до клон на банка и е собственост на банката, която ви обслужва, им се обадете, за да ви обяснят как да получите картата си.
Ако машината не ви даде банкноти, най-важното е да установите дали трансакцията е отчетена или е била отхвърлена като неуспешна и опитът за теглене не се е отразил върху баланса по сметката ви. Обадете се възможно най-бързо в кол центъра на банката, която е издала картата ви. Номерът обикновено е изписан на гърба на картата. Ако не успеете да се свържете с банката, в първия работен ден посетете най-близкия клон и подайте възражение.
istock
Ще плащаме повече при теглене на каса и от банкомат
От КЗП напомнят да имаме предвид, че тегленето на пари от външни банкомати в курортите крие по-големи рискове от кражби. Не е изключено някъде да са поставени скимиращи устройства, които да копират данните от картата ви и да откраднат пин кода. Според специалисти това са и едни от най-честите измами с пластики.
„Бъдете внимателни и спазвайте всички правила за финансовата си сигурност, както при трансакции на суми от терминални устройства АТМ и ПОС, така и при загуба или кражба на картата“, алармират от комисията.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
3