Това показва годишно проучване BNP Paribas Personal Finance. С най-голям дял на желаещите да харчат са българите, заедно с румънците (42%) и чехите (40%). Лидер в класацията пък е Словакия, където 72% от анкетираните посочват, че през 2021 г. ще потребяват повече.
През последната година броят на българите, които казват, че ще харчат повече, е намалял с 9 процентни пункта. На въпрос "Планирате ли през следващите 12 месеца да купувате", 30% от анкетираните са отговорили, че ще пазаруват стоки „Направи си сам“, 34% - смартфони, 39% - мебели, 46% ще заделят средства за ремонт. Най голям е делът на българите , които ще пазаруват потребителска техника и електроника – 55%, следвани от тези, които ще вложат пари в пътуване и развлечения - 49%.
Хората харчат за почивки и пътувания, домакински електроуреди и ремонт на дома. "Това показва, че българите желаят да се върнат начина си на живот отпреди пандемията и че песимизмът и намаляващата покупателна способност не са водещи фактори при планирането на покупки.", коментират авторите на проучването.
Близо половината от българите (49%) планират да пестят, докато при европейците този дял достига 54%. Въпреки това нашите сънародници имат намерение да харчат повече (49%) спрямо средното за 15-те страни от ЕС - 42%. Фокусът е върху домашни стоки, ремонти, пътуване, почивка, като българите искат да се върнат към стандарта на живот преди пандемията.
istock
Фирми вдигат заплатите въпреки кризата
По отношение на прилагането на дистанционната работа, 67% от хората казват, че то работи добре. Българите са под средното ниво за ЕС 53%. Интересно наблюдение е, че само 27% от сънародниците ни заявяват, че харесват да работят само от офиса, което е под средното от 37% за 15-те проучвани държави. Повечето българи – 54% предпочитат комбинацията от домашен и реален офис, което е по-високо от средното ниво за ЕС от 41%.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
2