Как можем да се защитим при подобни ситуации, съветват от Асоциация „Активни потребители“.
Оспорване на транзакция. Какво представлява?
Оспорване на транзакция, извършена с дебитна или кредитна карта, е предвиден механизъм за защита на държателя на картата, когато е поръчана стока, но не е доставена. Това е възможност на потребителя в тринадесет /13/ месечен срок да сезира банката издател на картата и да оспори конкретното плащане към търговеца. Оспорване на транзакцията може да бъде извършено и при:
липса на знание и съгласие на картодържателя (кражба/изгубване/присвояване на данни)
дублирано плащане при същия търговец за същата стока/услуга;
при надтаксуване за сума над посочената, за която сте се съгласили;
различна валута от валутата, за която сте позволили плащането;
кредитно плащане, но не е постъпила сума по сметката ви;
неполучена заявена сума при теглене на пари от банкомат;
заплатена сума за стока/услуга, която се оказва дефектна/неотговаряща на описанието и върната от вас на търговеца (в този случай ще трябва да пазите всички документи доказващи това);
Кой плаща таксата при банкомат и ПОС терминал
Оспорване на транзакцията се прилага само за банкови карти.
Как се случва оспорването?
Най-добре е да посетите клон на вашата банка, за да оспорите транзакцията. Някои банки предлагат онлайн оспорване на транзакцията, но голяма част изискват това да се случи на място чрез подаване на декларация/жалба за оспорване на транзакция. Обичайна практика е към жалбата да се изисква от потребителя да попълни въпросник, на който е нужно да се отговори детайлно за казуса и да се посочат транзакциите, които искате да оспорите. Предварително се подгответе с търпение и съберете всички документи и кореспонденции, които имате с търговеца, защото ще ви бъдат изискани.
istock
Избягвайте кешовото разплащане, банковите трансфери и плащайте само с карта за по-крупни суми за стоки и услуги. Това може да ви спести много пари!
Подобни случаи са показателни, че ние като потребители трябва да подхождаме разумно към всяка ситуация, която засяга заплащане на стока и/или услуга. Ние сме длъжни да положим усилия и да ползваме всички възможни способи, за да. Дори и правото да бъде на наша страна, ние можем да понесем вреди за хиляди левове и последващи действия може да не възпроизведат ефект, защото търговецът дори да бъде осъден може да не притежава средствата, за да плати.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0