Най-сериозно увеличение има при електронните справки, свързани с отпускането и изплащането на паричните обезщетения за безработица. Общото нарастване на достъпите до тази група е-услуги е с 35,1%, като от 1,5 милиона през 2023 г. те достигат до над 2 милиона година по-късно. С 8% се е увеличило потреблението на електронните административни услуги.
Най-често използвани и през миналата година остават електронните справки, свързани с отпускането и изплащането на обезщетенията за временна неработоспособност. Данните сочат, че потреблението им през 2024 г. достига до 8,2 милиона достъпа или с 11% повече от предходната година.
Най-популярна остава електронната справка за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване. Потребителите са се възползвали от нея над 6,6 милиона пъти. При другата популярна справка – за социално осигуряване по ЕГН, достъпите са близо 2,9 милиона.
Разходите за пенсии с над 13% повече спрямо миналата година
За общото нарастване на използваемостта допринася и Единният портал за електронни услуги (ЕПЕУ), който е достъпен на интернет страницата на НОИ от март 2024 г. Порталът обединява в себе си всички съществуващи в института платформи и уеб-приложения за предоставяне на административни и справочни услуги. За краткото време от внедряването му той е приел над 631 000 заявки за ползване на е-услуги и справки.

istock
През 2024 г. са издадени общо 193 539 персонални идентификационни кода (ПИК) за достъп до услугите на НОИ, като 11 752 от тях са издадени по електронен път.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase