Това показва анализ на институцията за предоставените онлайн справки и административни услуги през 2019 г.
За миналата година заявките за достъп до е-услугите на интернет страницата на НОИ са достигнали 12,4 милиона, докато година по-рано те са били близо 10 милиона. Това показва разлика от 2,4 милиона на годишна база или увеличение от близо 25%.
Стажът за пенсия поскъпна
Данните сочат, че за поредна година електронната услуга с най-голямо нарастване е „Справка за социално осигуряване по ЕГН – текущо състояние“, чието потребление се е увеличило повече от съществено и при 712 032 заявки през 2018 г. броят им е достигнал до 2 611 952 през миналата година.
Сред справките със сериозно увеличение на използваемостта са още „Справка за регистрирани заявления за отпускане на парични обезщетения за безработица“ и „Справка за изплатени парични обезщетения за безработица“, като заявките за тях са нараснали съответно с 51% и 38%.
istock
Анализът показва, че на стабилни нива остава и най-популярната е-услуга на института – „Справка за представени в НОИ документи и изплатени обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване (ДОО)“.
За поредна година клиентите са се възползвали от нея над 5 милиона пъти.
Националният осигурителен институт предоставя на своите клиенти повече от 70 електронни услуги – справки, е-услуги, административни услуги и др.
Част от онлайн справките за осигурените лица са със свободен достъп, а за други се изисква наличие персонален идентификационен код (ПИК), който се издава във всяко едно от териториалните поделения в страната.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0