Ползата ще бъде както за работника, така и за работодателя, защото ще се минимизира рискът от загуба и унищожаване на трудовата книжка, липса на печати и подписи, обясняват от Българска стопанска камара.
Според бизнеса с новата Наредба за трудовата книжка и трудовия стаж се правят единствено козметични и структурни промени, без да се решават важни и належащи практически проблеми.
Нов образец за трудовите книжки
Припомняме, че тя предвижда промяна в цвета на трудовата книжка – тя става червена, а не синя, както досега. Сменя се и логото на корицата – две главни букви „ТК“.
в. Труд
Според работодателската организация с предложените промени при трудовите книжки и трудовия стаж не се намалява административната тежест за работодателите, а дори напротив – тежестта се увеличава. Организацията обяснява, че съществуващият към момента дневник за издаване на трудови книжки се заменя с регистър, който отново е хартиен, без да са посочени реквизитите му. Това ще доведе до разнопосочна практика при издаването на книжките.
Промените в Наредбата за трудовата книжка и трудовия стаж предвиждат да се въведе изискване работодателите да поставят правоъгълен щемпел. И в момента, макар и не нормативно установена, това е широко прилагана практика.
Какво трябва да знам за предизвестието за напускане на работа
Не е ясно как с въвеждането на задължително изискване за поставяне на щемпел би могла да отпадне необходимостта компаниите да съхраняват документи, удостоверяващи натрупания от служителя стаж, посочват от бизнеса.
istock
„Категорично е неприемлива идеята сега съществуващите хартиени трудови книжки да бъдат заменени с нови, които на практика се различават в много малка степен. Предвидените нови графи, съдържат изискване за попълване на реквизити, които не съществуват от години – напр., колона 7 изисква всеки работодател да посочва „Квалификационно равнище, разряд, категория и др.“, заявява още БСК.
Работодателската организация обръща внимание на едно предстоящо да се въведе ново задължение на работодателите – да купуват нови трудови книжки на служителите си, когато съществуващите им вече са запълнени.
Според Кодекса на труда работодателят трябва да снабди работника с трудова книжка, единствено когато служителят постъпва за първи път на работа, а не през целия му трудов път.
„Предложеният с Наредбата текст дописва разпоредба на Кодекса, което я прави незаконосъобразна“, заключава организацията.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0