Можете да регистрирате своята фирма бързо и лесно, била тя ЕООД или ООД. На първо място е избирането на име за вашата фирма. Задължително условие е преди да подадете документи за регистрирането на фирма като ЕООД е да проверите ,че името което сте избрали е уникално и не се повтаря с друго ,вече вписано в Търговския регистър.

Това лесно можете да проверите по интернет от сайта на Търговския регистър в секция „Справки“. За да направите проверка дали фирмата, която искате да впишете е свободна трябва от заредилата се страница - "Права върху фирма" в поле "фирма наименование" - да изпишете името на фирмата, която желаете да регистрирате. Ако се изпише отдолу с червено - "Няма намерeни резултати." , това означава ,че името е свободно и може да се използва. Внимавайте за близки наименования на фирми - ако има съществуваща фирма "Тодоров Къмпъни" и вие искате да регистрирате - "Тодоров-Къмпани" , наименованието на новата фирма е много близко до вече регистрираната фирма и може да ви откажат вписване с това име, въпреки това ,че ви е изписало, че няма намерени съвпадения по посочените критерии. Ако сайтът ви изпише Certificate error (проблем със сертификата) натиснете Proceed anyway (продължи) за да се отвори страницата.

Запазване на името на фирмата е напълно ненужно. За да регистрирате фирма като ЕООД или ООД, щом сте проверили ,че съответното име което желаете по интернет е свободно за регистрация, то вие не се нуждаете от тази услуга. По този начин спестявате 50 лв.

След това се нуждаете от Заявление А4 ( вписване на обстоятелствата относно дружество с ограничена отговорност), което съдържа данните за фирмата, управителят, капитала и т.н. Обърнете внимание ,че за попълване се използва Adobe Reader.

За удобство е по-добре да използвате Комбинирана декларация по чл. 141, ал.3 и ал.8 от ТЗ- приема се управлението на дружеството, спесимен от подписа и се декларира липса на други пречки за упражняване на дейността - управител на ЕООД / ООД - док. са комбинирани за да спестите една нотариална такса.

Трябва ви и Протокол от решението на едноличния собственик, който удостоверява желанието за създаване на дружество.

След което ще трябва да изготвите Учредителен акт. В него са описани предметът на дейност, управление и начин на представителство, общи разпоредби, както и всичко, относно новоучредената фирма.

Ако документите за регистрация се подават от упълномощено лице ще се нуждаете от Декларация по чл. 13, ал. 5 от Закона за Търговския Регистър, в която се декларира, че заявлението и приложените към него документи са предоставени от заявителя. (необходимо е и нотариално заверено пълномощно в този случай).

Ако документите се подават от вас - търговеца или управителя на бъдещата фирма, е необходима Декларация по чл. 13, ал. 4 от Закона за Търговския Регистър.

От 2011г. Търговският регистър предлага и услугата електронно подаване на документи за регистрация на фирма като ЕООД, ООД и др.,чрез която таксата за регистрация е двойно по-ниска.

След като попълните всичките документи , необходими за регистрацията на фирма като ЕООД или ООД, проверете всичко внимателно и се уверете, че попълнената информация е точна и вярна и няма грешки в наименованията и попълнените данни. При грешно подадени документи или некоректно попълнени данни е възможно да ви откажат вписване, което означава ,че ще трябва да заплатите отново таксата за вписване.

След като сте се уверили, че попълнените документи са наред следва заверка при нотариус. Цената за заверката е относителна в зависимост от нотариуса, но е между 6-12 лв.

След като сте готови и сте изпълнили горните стъпки следва да изберете банка за откриване на набирателна сметка на новорегистрираната фирма ЕООД или ООД.

Най-важното при избора на банка е адекватни условия за дейността, която вашата фирма ще извършва. Задължително питайте за таксите за откриване и закриване на набирателна сметка.

След като сте избрали съответната банка трябва да отидете и да внесете капитала за учреждаване на дружеството (т. нар. откриване на набирателна сметка). Там трябва да носите със себе си лична карта и подписан Учредителния акт и Учредителния протокол на новосъздаденото дружество. Минималният капитал за регистриране на фирма като ЕООД е 2 лв.

Макар че нашият опит като счетоводна кантора сочи, че е напълно основателно внасянето на паричен капитал, съответстващ обема на фирмата ви (малка фирма с 2-ма служители - поне 100 лв., голяма фирма с 50 служители - поне 1000 лв.). Това е така поради ред причини. Таксите на банките са различни, но варират в рамките на 10-20 лв.

След това можете да заплатите и държавната такса за регистриране на фирма като ЕООД или ООД, която е в размер на 110 лв (в сила от 14.02.2014г.). Трябва да имате номера на сметката на търговския регистър за да направите превода като в основание се пише "такса регистриране на ЕООД". (при подаване по електронен път тази такса е 55лв. (в сила от 14.02.2014г.)

След като сте минали и сте свършили всичко това, следва да отидете до Търговски регистър към Агенцията по вписванията.

Такива има в Благоевград , Бургас , Варна, Велико Търново, Видин, Враца, Габрово, Добрич, Кърджали, Кюстендил, Ловеч, Монтана, Пазарджик, Перник, Пловдив, Плевен, Разград, Русе, Силистра, Смолян, София, Стара Загора, Търговище, Хасково, Шумен и Ямбол , като актуалните адреси по градове можете да намерите на страницата на Агенцията по вписванията:http://www.registryagency.bg/?page_id=319&subpage_id=369

Там трябва да носите със себе си документите които сте подготвили и изготвили на бъдещата фирма, нотариално заверените документи за регистрацията на ЕООД или ООД, удостоверение за внесен капитал за регистрация на фирма като ЕООД или ООД от съответната банка и документ за внесена държавна такса.

Добра идея е да направите и второ копие на формуляра А4 и всичките документи, които подавате за да останат след подаването за вас и съдружниците ви.

Пазете входящия си номер който ви дават след подаване на документите. Следва решение от Агенцията по вписванията с което се вписва новорегистрираната фирма ЕООД или ООД в регистрите , а за да получите потвърждение и да избегнете излишни проверки дали всичко е наред ,трябва във формуляр А4 на комплекта с документи за регистрация на ЕООД или ООД да посочите e-mail адрес за кореспонденция.

Общата сума на таксите, които ще заплатите за всичките процедури за регистрация на фирма като ЕООД е около 240лв. Ако използвате услугите на счетоводната кантора може да регистрирате фирмата по-бързо и по-евтино с подаване на всичката тази документация по електронен път.

След като регистрирате фирмата следва да си изкарате фирмен печат - това става с актуално състояние, което ще ви издадат от Агенция по вписванията веднъж, след като фирмата , която сте заявили е вписана.

Освен това е препоръчително да закриете набирателната сметка в банката и да откриете фирмена разплащателна сметка, когато имате нужда от нея. Да закупите фискално устройство (касов апарат) в случай, че се нуждаете от такова. Да помислите дали да направите регистрация по ДДС. Тя е задължителна при натрупване на 50 000 лв. оборот за период от 12 календарни месеца. 

Помислете какъв тип осигуряване ще изберете. В едноседмичен срок от започване на дейност на фирмата (първата приходна или разходна фактура, която е издадена/получена), управителят трябва да заяви това пред НАП по местоживеене и съответно да избере осигурителен план (самоосигуряващо се лице/управител на договор за управление).