Това показва поредното издание на популярното проучване Graduate Survey.
Тази година проучването измерва реакциите на бизнеса у нас в средата на извънредно положение и кризата около Covid-19 и промените в мнението на студентите.
Те попълниха анкета от над 50 въпроса, която класира Топ 100 работодателите у нас по имидж и желание.
Анкетата се използва и като източник на полезна информация за компаниите, които по този начин може да разберат какво е мнението за тях и с какво могат да привлекат амбициозната част от студентите.
„Особеното тази година е, че мнението на студентите наистина се е повлияло от реакциите на компаниите в настоящата обстановка.
Ситуацията ги е накарала да се замислят за естеството на бизнеса и работата, която ще извършват при евентуалния си бъдещ работодател.
istock
През 2020 г. студентите търсят повече сигурност в добре познати брандове и популярни сред клиентите фирми, като три от общо петте най-високо оценени причини за избор на работодател са свързани с възможността за развитие, обучение и растеж в компанията чрез разнообразни задачи.
Огромен спад в обявите за работа по време на извънредното положение
В ТОП 5 причини влизат още предлагането на професионално обучение и възможност за работа по разнообразни задачи.
За 4-те години, в които се провежда проучването в България, стартовата заплата и нивото на заплащане и придобивки никога не са били сред Топ 5 причините за избор на бъдещ работодател.
istock
Въпреки че за всяка компания това е строго индивидуално, обобщените данни показват, че 50,15% от студентите използват социалните мрежи за получаване на информация от компанията, 47,15% - реклами в интернет, 23,88% - приятели студенти, 22,08% черпят информация от кариерната страница на компанията, 20,98% - от служители на компанията, 20,78% - от реклами по телевизията и 19,18% - от семейство и познати.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
2