„За 54 000 деца се провеждат присъствени дейности за преодоляване на образователни трудности“, посочи той. След като минат изпитите в сряда, на нас ни остават само 7 учебни дни, отчете Вълчев и посочи, че учениците и учителите могат да се видят присъствено за оформяне и за консултации.
„Имаме присъствено отучване, но не за всички. Този вариант беше подкрепен и от родители, и от учители. Училищното образование не е пожелателно, всички деца трябва да бъдат в реалната или виртуалната класна стая“, допълни той.
Вълчев отбеляза, че опасността от коронавируса не е преминала, което се вижда и от двата случая на заразени служители на детски градини. По думите му решението да не се отварят напълно учебните заведения е било единствено с цел да бъде опазено здравето на децата.
По думите му няма пренебрежително отношение към образованието. Учебната година приключи за 7 от 12-те класа и продължава само за 5 класа.
Който иска да посещава дискотеки и заведения, но ние трябва да организираме обучението за всички деца в училище.
Внесохме предложение в Министерски съвет за изменение в Закона за предучилищното и училищното образование, каза още Красимир Вълчев.
Той припомни, че промените са основно в три посоки: въвеждането на задължителната подготовка на децата на 4 години, контрол върху настоятелствата и недопускане на загуба на земеделски земи при образуване и закриване на училища, както и обучението в електронна среда.
210 лв. ваучер за лекар на море, 250 лв. за дете в 8 клас
„По отношение на задължителния обхват на децата на 4 години – това е възрастта, която е най-важна за когнитивното, социално-емоционалното и езиково развитие на децата.
Нашите анализи показват, че децата, които са били обхванати в предучилищна връзка от семейства, в които майчиният език не е български, а и често липсва отношение към образованието, много по-често достигат до гимназиално образование и придобиване на професионална квалификация“, допълни той.
Ние предлагаме тя да се осъществява само в детските градини, не в училищата. Това не означава, че недостигът на места в Столична община ще изчезна, той ще се прехвърли към 3-годишните“, допълни той.
По този повод МОН предлага 3-годишна програма на стойност 210 милиона лева за настрояване, строене и реконструкция на детски градини и училища.
„За тази и следващата година можем с достатъчна доза увереност да кажем, че 140 милиона минимум ще бъдат предоставени, тъй като след 2021 година ще зависи от друго правителство, но мисля, че никое правителство не би се отказало от изпълнението на такава програма.
Тези 210 милиона ще бъдат разделени малко повече детски градини повече, но ще има част и за училища, ако имаме 100 милиона за училища, ще може поне 15 нови училища да бъдат построени, а 20 надградени.
Това няма да реши проблемът с двусменния режим. Нашите разчети са, че около 50 детски градини ще могат да бъдат изградени, а 50 надградени в зависимост от това как ще разпределим средствата за изграждане на нови и доизграждане на стари“, допълни образователният министър.
istock
Едно от предложенията на МОН е и 20% от часовете да преминат в електронна среда, за да не се налага учениците да става прекалено рано или да си тръгват прекалено късно от учебните занятия.
По думите на Красимир Вълчев ранното ставане действа демотивиращо на децата, а късното им прибиране при двусменен режим е предпоставка за инциденти. Предложението е за учениците след 4 клас и за училищата с одобрен проект за иновации.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0