България е малко над средното равнище за региона, но под средното ниво за страните членки на ЕС. Държавите от Югоизточна Европа са постигнали средно около 57% от максималния възможен резултат. Това е по-ниско от стойностите, получени чрез същата методология от проучвания на икономиките на ЕС и ОИСР (съответно около 64 % и 65 %).
Според друго проучване, публикувано от Portafina, 68% от британците смятат, че преподаване на финансова грамотност в училище би подобрило финансовото им положение по-късно в живота. 9 от 10 родители вярват, че е отговорност на училището да предоставя финансово образование.
Но предвид технологичния напредък в платежната индустрия, ще трябва ли финансовото образование да се актуализира и преразглежда редовно? И дали този вид информация ще бъде достъпна за учителите?
Финансово неграмотни са над 50% от младежите в ЕС
Проучване на Money Advice Service разкрива, че 88% от учителите нямат обучение или специфични квалификации, необходими за преподаването на такъв тип информация.
istockphoto
„Финансовото образование е наистина важно, особено с толкова много възможности зa разплащания, които се предлагат. Предоставяйки на децата възможност да разберат опциите, да се научат как да бюджетират и да видят стойността дори на най-малките усилия, ще гарантираме, че имаме финансово осведомено младо поколение, което ще направи проницателен финансов избор“, коментира Калина Стойкин, регионален мениджър на Euronet България.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1