На прага на приемането на бюджета - правим една международна разходка в учителския ум. И в учителския портфейл, към който все по-често се гледа ревниво. Да видим има ли защо.
Във Франция. „Не сме достатъчно ценени в обществото. За хората нашата работа е лесна, защото всеки мисли, че може да я прави. Само че да преподадеш един урок на едно дете не е като да обучаваш едновременно 28 деца”, твърди Емили Ламар, учител във Франция.
В Германия. „Идва момент, когато човек се пита заслужава ли си да уча за учител, може и да не ме приемат. Може би е по-добре да отида в някоя фирма, там ще печеля и повече”, посочва Щефан Дюл, президент на сдружението на германските учители.
В Япония. „Японските учители работят от сутрин до вечер, дори когато децата приключат часовете”, посочва Кадзуйоши Кано, директор на училище в Япония.
Колко ще взимат учителите за разработен от тях дигителен урок
И у нас. „Идвам много рано в училище, много преди да започнат учебните часове. Ставам около 05:30 часа, за да мога в 7 часа да съм училище и да наглася всичко, което е необходимо за началото на часовете”, разказва Емилия Петкова, учител в София. И допълва: „Почти нямам свободно време или дори да имам свободно време – или разговаряме с родители, или с дечицата, ако има нещо, което е станало през междучасията. Като ми приключат учебните часове – аз започвам да си попълвам дневника, пак разговори с родители, подготвям ресурси за следващия ден”.
istock
Това е в ума на един учител. А в джоба, който в последните години събира и любопитството на хората, има и някои митове и легенди. „За чисто финансова мотивация, за да стане човек учител – не мисля, че можем да говорим в момента”, заявява д-р Юлиян Петров, Синдикат „ Образование” към КТ „Подкрепа”.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
2