Дали използването на профили от различни корпоративни системи за влизане в системата „Школо“ не крие риск до по-голяма вероятност от злоупотреби с данните на ученици при евентуален пробив, пита депутатът от БСП Ирена Анастасова министърът на образованието проф. Галин Цоков.

Депутатът напомня, че достъпност до системата „Школо“ има чрез четири вида профили, а именно Майкрософт, Гугъл, Фейсбук и профили на Министерството на образованието и науката. На пръв поглед учениците, родителите и учителите имат възможност да достъпват до системата чрез профили, създадени в три корпоративни организации, една от които е социална медия.

Образователният министър посочва, че е отправил запитване по проблема до управителя на платформата „Школо“, като в отговор от там уверяват, че учениците, родителите, учителите и всички потребители имат достъп до нея с потребителско име и парола. Освен това могат да си създадат отделен профил само в „Школо“ при желание.

Фирми печелят от личните ни данни

„В този процес „Школо“ не изпраща никакви потребителски данни към изброените платформи, а точно обратното – потребителят дава разрешение на Майкрософт, Гугъл, Фейсбук и МОН да изпратят към „Школо“ следните данни: име, телефон и имейл, посочва управителят на платформата. На базата на тези данни профилът на потребителя във външната платформа бива свързан с профил на потребител в „Школо“ и потребителят получава достъп до платформата, уточнява той.

istock
istock

По думите му единствената информация, която Майкрософт, Гугъл, Фейсбук и МОН получават, е, че техен потребител е влязъл в „Школо“. Те не получават достъп до профила и данните, асоциирани към съответния потребител в „Школо“, категорични са от платформата и допълват, че затова няма риск за данните на потребителя.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg