Toyota неочаквано отчита огромен интерес към хибридния си автомобил Prius, от последното трето поколение.

Само за месец поръчките в Япония са достигнали 180 000 броя, много над месечните целеви продажби от 10 000 броя.

Третото поколение на известния хибрид излезе преди месец и се радва на огромна популярност в Япония, отчасти и заради данъчните облекчения и другите правителствени стимули, които имат за цел възстановяване на икономическия растеж.

Prius е номер едно по продажби за месец май, като се пребори с конкуренцията на друга хибридна кола тази на Honda - Insight.

Конкуренция при този вид коли рязко се изостри особено, след като Honda пусна през февруари Insight  за 19 700 долара, а Toyota свали цената на новия Prius-а с около 3 100 долара спрямо предното поколение до 20 900 долара.

Новата кола е с по-голям 1.8 литров двигател и с подобрен пробег.

Колата вече е и в САЩ, но там интересът е по-слаб. В Америка дилърите обаче продават все още по-старото второ поколение.

И докато хибридните коли се радват на популярност при конвенционалните спадът продължава. Продажбите в Япония падат за десети пореден месец през май, като на годишна база през май свиването е с 19.4%. През април понижението бе с 29 на сто, а през март 31.5 на сто. Yahoo