Какво е общото между жп гарите Подуяне, Казичене и Карнобат? Ремонтирани с европейско съфинансиране, те вече разполагат с най-съвременни удобства за пътниците и служителите си.

Една от най-важните жп гари в столицата – гара Подуяне, вече е напълно реновирана и конкурентоспособна на други европейски. Строена през 1930 година, по проект на легендарния арх. Панайот Калчев, един от най-известните архитекти на жп гари в България, сградата не е била ремонтирана никога след построяването си.

Министерство на транспорта и съобщенията

Заради специфичната си архитектура зданието често е използвано за декор на филми, а след основния му ремонт вече може да пресъздава успешно 30-те години на миналия век и в по-скъпи кино продукции. Декоративните елементи от сградата са реставрирани и възкресяват духа на този период по неповторим начин.

Министерство на транспорта и съобщенията

Освен с възстановена архитектурна препратка към миналия век, гарата вече разполага и с всички съвременни удобства за пътниците – климатици, вентилация и топла вода. Има и постоянно видеонаблюдение, което осигурява спокойствие на пътниците.

На гара Казичене, друга гара, преминала през основен ремонт, пътниците също ползват много подобрения. Външната фасада и интериорът на гарата са напълно обновени, изградено е кафене и кът за деца, инвалидна рампа, както и специална тоалетна за хора с намалена подвижност. За някои от пътниците обаче най-важен е безплатният интернет, защото така неусетно минава времето до пристигането на влака, както те самите признават.

Освен Подуяне и Казичене, с нов облик е и гара Карнобат.

„Покривът е подменен с изцяло нова конструкция, сменена е фасадата, направена е топло- и хидроизолация, има и централно отопление с климатизация“, обясни Георги Неделчев, началник на жп гара „Карнобат“.

Служителите на гарата открояват и едно от най-дългоочакваните инфраструктурни подобрения, а именно подлезите.

„Едно време не е имало подлези, а това е голямо удобство за хората“, признава и Керка Ченешева, служител в жп гара „Карнобат“.

Обновената сграда в Карнобат е открита официално през май 2021 година и оттогава предлага съвременни удобства и услуги на пътниците, минаващи през нея.

И трите гари са реновирани и осъвременени със средства, осигурени от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г.

а
Министерство на транспорта на съобщенията