Стойността на бранда на американската корпорация „Netflix” за една година се е повишила със 72 % и достигна 25,7 милиарда долара.

Това е оценката на публикуваната от „Форбс” класация на най-скъпите марки в света.

Първите места традиционно са „заети” от Apple с 241,2 млрд. долара, Google с 207,5 млрд. долара, Microsoft -162,9 млрд., Amazon - 135,4 млрд. и Facebook - 70,3 млрд. долара.

Следват ги Coca-Cola, Disney, Samsung, Louis Vuitton и McDonald's.

Ще има ли универсално зарядно за всички смартфони

Преди година в десетката влизаше и марката „Тойота”, но заради претърпените тази година загуби от 7 % тя зае 11-то място.


От лидерите само Facebook и Samsung са загубили, съответно 21 % и 5 %, докато останалите марки са поскъпнали, като най-голям е ръстът на Netflix.

Общата стойност на стоте най-скъпи брандове възлиза на 2,54 трилиона долара, като половината от тях са собственост на американски компании, 10 са германски, а 9 френски.

Най-голям е броят на технологичните компании – 20, 14 бранда са на фирми, работещи в областта на финансите, 11 – в автомобилния сектор.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg