Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в разговор за правата ни в условията на пандемия. „За съжаление, когато имаме чисто субективен елемент, е възможно плащането на различни абонаменти услуги да бъде за сметка на потребителя.
Дават кредити за бизнес на безработни и младежи
Ако въведените извънредни мерки не предполагат затварянето на тези обекти и услугите се предоставят, единствено при доброволно съгласие от страна на търговеца и чрез преговори може да се предоговори абонамента за услугата, който е предплатен за определен период от време“, обясни той.
Маргаритов обобщи още: „Когато чисто субективно някой се тревожи, но услугата се предоставя при условия, свързани с въведените мерки, тогава не можем едностранно да се откажем и да претендираме за предплатената предварително сума.
istock
Според него обаче, при такъв тип събития, когато не търговецът по свое желание отказва предоставяне на услуга, нещата са по-трудни. Опция е възможността заявена услуга да се ползва на по-късен етап, но е проблем, че не се знае кога може да стане това.
Що се отнася до обратния вариант – търговецът по свое желание да откаже услуга, тогава вече пари следва да бъдат върнати, категоричен беше шефът на комисията. По думите му в началото на пандемията имало куп жалби заради пропаднало пътуване. Около три месеца след това тези жалби поизчезнали, но сега председателят на КЗП очаква повече жалби заради отменени резервации.
istock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0