Продажбите на телевизори са скочили двойно през последните две седмици, съобщиха вчера за „Монитор” от голяма българска верига за продажба на бяла и черна техника.
Хората масово търсят нови приемници за световното, включително и такива за излъчване в 3D, въпреки че официално в България никой не е обявил, че ще транслира подобен сигнал. Търговците отчитат, че в последно време се търсят все по-големи телевизори за домашно ползване, като най-често се купуват модели с диагонал 42 инча, които са на цена между 800 и 1500 лева.
Най-оборотни са смарт телевизорите с вграден интернет. За по-нискобюджетния сегмент от купувачите веригите са измислили специални промоции за днес, когато е същинското начало на мондиала.
В черния петък телевизорите, предлагани в 5 от най-големите магазини в Хасково, ще поевтинеят минимум с 20%, а някъде и повече, научи наш репортер. Така например приемник от популярна корейска марка с 32-инчов монитор ще се предлага за 350 лв.
Отдавна в българските домове има повече от един телевизор, затова най-старата техника се командирова на вилата или на село при по-възрастни роднини. През миналата година у нас бяха продадени около 450 000 телевизора, което е със 100 000 повече от 2012 г.
Особено раздвижване има през последния месец и в сегмента на хладилниците. По принцип винаги през лятото охладителите се пазаруват по-масово, но сега интересът е значително по-голям, защото запалянковците не искат да бъдат изненадани с топла бира в последния момент.
Продавачите от своя страна предлагат бонуси, които не са за пренебрегване, като най-често новите собственици получават хладилния шкаф пълен с бира. Освен това част от веригите доставят техниката до дома безплатно в рамките на града, а за по-отдалечените селища вземат по левче на километър. Заради сериозните отстъпки сега е моментът да се замени поостарялата техника, защото следващото голямо поевтиняване е чак по Коледа. В момента има оферти за хладилници с до 30 на сто намаления. Освен това се предлагат и на лизинг без оскъпяване.
От дребната техника търсенето е за фритюрници, кафеварки и сокоизтисквачки. Въпреки че България не участва в шампионата на света, хасковските интернет и кабелни оператори отбелязаха 10% ръст на заявки за включване на нови абонати.
Коментари
4