За 30% от потребителите водещ фактор са промоциите, а 29% се влияят от разпознаваемостта на компанията. Над половината от участниците в проучването биха взели кредит от същата кредитна институция, на която са се доверили и предходния път, което обаче не е сигурна индикация за лоялност. Причината е по-скоро предпазливостта и съмненията им, че друга компания може да предложи кредит със „скрити такси“, което неизбежно увеличава рисковете.
Уповавайки се на проучването, се формира още едно заключение: за 37% от българите основната причина да сменят компанията, на която първоначално са се доверили, са по-добрите лихви по кредита. 23% от потребителите ще предпочетат конкурентна компания, ако намерят по-добри условия по заемите, а 21% биха били отблъснати от лошо обслужване и некоректно отношение на служителите.
Проучването сочи още, че 2/3 от анкетираните предпочитат да изплатят кредита си на равни месечни вноски, което индикира търсенето от клиента на сигурност и предвидимост – нещо напълно обяснимо, предвид вече 2-годишния живот в условия на пандемия.
46% от българите са кандидатствали за кредит онлайн през 2021 г. Това показва, че тегленето на кредити през интернет продължава да е по-предпочитаният подход.
istock
Рефинансиране на ипотечен кредит
Макар 72% от хората да предвиждат да намалят харчовете си, ако има следващ локдаун, често се появяват разноски, които трудно могат да бъдат избегнати и изброените по-горе са именно такива.
Любопитен факт е, че в сравнение с преходни години, сега се наблюдава леко повишаване на интереса към стандартното офис обслужване при взимане на кредит. 33% от хората искат да имат реален контакт със служител на компанията, което се обяснява от чисто човешкото усещане за по-голямо доверие и прозрачност, които клиентът търси по време на пандемия.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1