Районът, а не цената вече е ключов мотив за купувачите при избора им на жилище. Обграждащата среда се оказва първият фактор, който клиентите посочват, когато вземат решение за покупка в София. Това посочват от компанията за недвижими имоти “Адрес” в анализа си за първите месеци на 2016 г.
“Разбира се, стойността на имота и качественото му изпълнение са основни фактори и няма как да не бъдат. Разликата е, че ако преди време хубав имот на добра цена се продаваше мигновено, почти без значение къде се намира, то днес купувачите са изключително взискателни и към околната среда”, казва Георги Павлов, изпълнителен директор на компанията.
“Само преди година клиентите, с които работехме, не излизаха извън рамките на предварително планираните си бюджети и не се чувстваха така сигурни. През последните 2-3 месеца наблюденията ни се промениха - купувачите са спокойни и уверени, с готовност за дългосрочни кредити и със сериозен ангажимент. От една страна, това се дължи на позитивните новини за пазара, а от друга - на съживяването на атрактивни райони, в които до момента липсваше строителство и предлагане”, казва Димитър Савов, изпълнителен директор на BLD Homes.
Според него от съществено значение за купувачите при избор на жилище е районът да им бъде познат или да е в близост до работата им. Невинаги обаче те съумяват да намерят подходящия имот в предпочитания квартал, независимо от бюджета си.
“Купувачите първосигнално търсят имот в квартала, в който са живели и до момента. Ако в този район доброто предлагане е ограничено, те насочват интереса си към място, където предлагането отговаря на очакванията им. Затова и районите, в които по-активно се предлагат нови сгради, са видимо по-търсени тази година. Можем да кажем, че пазарът е активен там, където има добро предлагане”, казва Павлов.
“Наблюдаваме “органична” промяна в начина на търсене на жилище - купувачите се интересуват от ново строителство в привлекателни райони - разработени или разработващи се. Действително районите стават от все по-голямо значение, ако могат да предложат предимства, които познатият квартал не може. В момента клиентите не правят компромис нито с функционалността на имота, нито с локацията му”, казва Нина Николова, мениджър продажби в BLD Homes.
Районите в столицата, в които сделките са по-активни, са “Витоша”, “Гео Милев”, отделни части на южни райони и “Младост”, “Изток” и “Изгрев”.
Коментари
0