Това показва последният доклад на Colliers, проследяващ пазара на търговски площи в четирите големи града на България – София, Пловдив, Варна и Бургас.
Общият обем площи в търговски паркове в края на 2021 г. достигна 237 000 кв.м., концентрирано в 25 проекта. На годишната база се регистрира ръст от 24%.
Главните търговските улици в четирите големи града отчитат стабилни нива на заетост.
Промени се наблюдават по бул. “Витоша“, където движението на наематели от 8% в края на 2020 г. спада до едва 1% в края на 2021 г. За първи път категориите мода и заведения изравниха своя дял като присъствие на бул. „Витоша“ (по 28%). За същия период свободните площи по булеварда отбелязват лек ръст и достигат 10%.
Наемните нива на първокласни локации в търговските центрове, така и на главните търговски улици в четирите големи града остават непроменени.
Какъв наем искат за магазин у нас
Colliers прогнозира, че2022 г. ще мине под знака на развитието на търговските паркове в страната. Планирани за реализиране в следващите 2 години има над 20 проекта. Предвид реализацията на тези паркове, за инвеститорите ще бъде важно да прецизират избора си на локации за развитие и анализ на потенциала им.
istock
Започналата трансформация в ритейл сектора ще продължи, големите биг бокс оператори ще продължават адаптирането на формата си към актуалните пазарни характеристики и потребителски нужди – все повече хибридни магазини от типа „click & collect” се очакват на главните търговски улици и в търговските центрове.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1