Шопинг центрове в големите градове се радват на висока заетост и показват устойчивост под натиска на постпандемичната обстановка, общата инфлация, повишението на цената на енергията и политическата нестабилност. Свободните площи в установените обекти варират между 1% и 7%.
В София заетостта в търговските центрове остава висока, вследствие на силната потребителска активност. Няма промяна в общия обем площи, тъй като не се планират нови проекти. През разглеждания период са усвоени над 6 000 кв. м, а през цялата година – над 10 600 кв. м. Средното ниво на свободни пространства в установените проекти е 3.8%, което свидетелства за продължаващия тренд на възстановяване и растеж на сектора.
В Пловдив усвоените площи в шопинг центрове за цялата година са над 5 200 кв. м, като активността значително нарасна през второто полугодие с наемането на 4300 кв. м. от тях. Градът остава лидер по брой търговски паркове с общо 7 функциониращи.
Във Варна обемът на усвоени площи в шопинг центрове през 2022 г. е 12 000 кв. м., от които 8 700 кв. м. през последните шест месеца. Това е почти три пъти повече в сравнение с 2021 г. Нивата на заетост остават стабилни – около 90-95%, докато наемните нива бележат ръст (24 евро/кв.м.).
По-малко свободни имоти, наемите се вдигат
Предлагането на имоти в разглеждания сегмент в Бургас е непроменено, като градът остава един от малкото областни без действащ търговски парк. Усвоените площи в двата шопинг центъра през годината са 4 400 кв. м.
istock
Според експертите търговците ще продължат да инвестират в продажби по множество канали (omnichannel), като интернет търговията ще има все по-голяма тежест в решението дали да се отваря нов или да запази съществуващ магазин. Това не означава изключване на физическите магазини, а синергия и допълване между различните канали.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0