Това показва проучване наемателите и наемодателите на търговски площи в страната във връзка с ефектите на COVID-19 върху тяхната дейност, проведено през юни 2020 г. от Colliers.
Близо 90% от хазяите казват, че предоговарянето на наема е един от начините за справяне с кризата. Намаляване или оптимизиране на оперативните разходи са приложили над 60% от запитаните, 24% са съкратили работното си време, а 14% са инвестирали повече ресурси в промоционални кампании.
И при наемателите най-често посочваната мярка за справяне с последиците от пандемията е предоговаряне на наема (88%), следвана от фокус върху онлайн продажбите, в резултат на което 45% от респондентите регистрират увеличение на приходите от електронна търговия.
Други действия, които са предприели участниците в проучването, са намалено работно време, повече промоционални кампании, съкращения на служители и оптимизиране на броя обекти.
istock
Наемодатели в Airbnb разпродават имотите си
Към момента преобладаващата част от наемателите и наемодателите на търговски площи регистрират спад на текущите приходи в сравнение със същия период на миналата година.
При собствениците на шопинг центрове и търговски паркове той варира най-често между 10% и 30%, а при една пета от тях надминава 50%. Без промяна в текущите си приходи са 14% от респондентите от страна на наемодателите. Сред тях има и такива, които отчитат ръст – обикновено в рамките на до 20%.
istock
При 17% от участниците в проучването от страна на наемателите на площи липсва промяна, а 12% регистрират увеличение на приходите си. Това развитие до голяма степен обясняват с откриването на повече обекти през периода и на ръста на онлайн продажбите. Явлението е особено валидно за търговците, позиционирани в ниския ценови сегмент и за дискаунт веригите.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0