Фалшиви обяви за имоти заблуждават потребителите предупреждават от агенция за недвижими имоти. Целта на този тип обяви е единствено да генерират интерес сред голям брой купувачи и/или наематели, които да се свържат с автора на обявата. По този начин се събират лични данни (име, телефон и имейл) на хора, а целта е впоследствие те да бъдат превърнати в клиенти. Ето защо този тип обяви (наречени кукички) са изцяло подвеждащи за купувачите и наемателите.

Това е и причината да бъдат считани за нелоялна и некоректна практика на имотния пазар. Препоръчва се всеки купувач или наемател да бъде много предпазлив и по възможност да избягва отношения с автори на подобен тип обяви, тъй като има възможност да претърпи и материални щети.
Затова агенция „Арте“ стартира информационна кампания за превенция от фалшиви имотни обяви.

За целите на кампанията агенцията публикува очевидно фалшива обява в социалните мрежи за тристаен апартамент в София. За съжаление, постът провокира интереса на десетки хиляди в рамките само на 14 дни.

От тях над 4000 души заявяват желание за повече информация във връзка с несъществуващия имот. Приблизително 10% от потърсилите повече подробности са били готови да споделят свои лични данни – имена, телефон и имейл. Тази инициатива ясно показва, колко лесно купувач или наемател може да бъде подведен от некоректна практика, в резултат на която би могъл да претърпи включително и материални щети.

Какво ще се случи с лихвите по кредитите за жилище

В конкретния случай всеки човек пожелал повече детайли по обявата, получава обратна връзка, че е попаднал на информационна кампания относно фалшивите обява, извинение за причиненото неудобството и съвети, как да разпознава и да се предпазва от подобни практики.

„Очаквахме, че хората ще разпознаят лесно неистинността на публикуваната обява, защото за нас бе твърде очевидно, че тя не е реална, но уви. Информационната кампания бе реализирана с цел предотвратяване на подобни практики.

istock
istock

За съжаление, около 50% от офертите за имот под наем в София са фалшиви, което води след себе си много подведени хора. Добрата новина е, че покрай кампанията успяхме да обучим хората, как да се предпазват занапред. Процентът на фалшивите обяви при продажбите на имоти в София е значително по-нисък.

В тази сфера основният проблем е свързан с трудността потребителят да се ориентира, тъй като офертите се повтарят многократно и липсват изчерпателни описания.“ коментира Цветослав Христов, управител на агенцията. Фалшивите обяви представляват имотни оферти, които не се предлагат реално на пазара. Дали имотите наистина съществуват или не, няма особено значение, тъй като те не се продават или отдават под наем към момента.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg