Средната цена на новите апартаменти в японската столица и околните райони достигна 62,6 милиона йени (550 000 долара) миналата година, надхвърляйки рекорда от 61,2 милиона йени, поставен през 1990 г. в пика на икономическия балон, според данни, на e Икономическия институт. Някои наблюдатели на пазара очакват скокът да продължи тази година.
„С недостиг на земя и високи разходи за строителство, предлагането е малко вероятно да скочи скоро“, казва Рюта Хаякава, мениджър в Sumitomo Realty & Development Co. „Като се има предвид търсенето, е малко вероятно цените да паднат.“
Преди Япония да навлезе в продължителния си икономически спад, цените на земята бяха толкова високи, че се смяташе, че императорският дворец в Токио струва повече от цялата земя в Калифорния. Цените на апартаментите се сринаха след спукването на балона, като загубиха повече от една трета в стойността си само за пет години и останаха до голяма степен непродаваеми през следващите две десетилетия.
Но през годините, откакто тогавашният премиер Шиндзо Абе дойде на власт през 2012 г., цените на новите апартаменти нараснаха. Фискалните стимули на Абе, както и безпрецедентните парични облекчения на Централната банка на Япония, помогнаха за възобновяването на интереса към пазара на недвижими имоти, като цените на жилищата се противопоставиха на иначе стагниращата инфлация и поскъпнаха с повече от една трета.
Неотдавнашното увеличение беше подхранвано и от търсенето преди пандемията от купувачи от чужбина, особено от Китай, както и от по-големия интерес към по-добри жилищни помещения, тъй като професионалистите прекарват повече време у дома поради Covid пандемията.
Повече от 600 апартамента в Harumi Flag, комплекс за недвижими имоти, който приютява спортисти и делегации по време на Олимпийските игри в Токио миналата година, бяха разпродадени в деня, в който бяха пуснати в продажба. В отговор на търсенето правителството планира да намали данъчните облекчения за собствениците на жилища от следващата година.
istock
Пандемията разпали лудостта при покупката на жилища
Медиите определят явлението като „силни семейства“, а Наоко Куга от NLI Research Institute отбелязва, че това са двойки, при които всеки от партньорите печели над 7 млн. йени. „Макар че общият брой на силните семейства е малък, тяхното желание да харчат е силно, а влиянието им върху потребителския пазар не може да бъде игнорирано“, отбеляза тя в доклад от този месец.
istock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0