Пандемията съживи интересa към пазаруването на търговска улица. Възприеманите по-рано като слаби страни на търговските улици фрагментирана собственост, липса на централизирана координация и достъпността на обектите от среда (на открито, всъщност се превърнаха в техните силни страни.

Това показва проучване на Colliers за пазара на търговски улици в София за първото полугодие на 2021 г. Докладът обхваща основните  централни улици в София, с общо предлагане от 68 000 кв.м. и приблизително 900 магазина.

Бул. “Витоша“ традиционно предизвиква противоречиви мнения през годините - дали се е утвърдила като място за пазаруване или за отдих и развлечение. Последните данни показват, че през първото полугодие на 2021 г. доминиращата категория на база наети площи продължава да бъде мода.

Трябва да се отбележи, че кафенетата и ресторанти представляват по-голямата част от новооткритите площи (53%). Като резултат, секторът на заведенията постепенно настига категорията мода, посочват анализаторите.

 Наемните нива за магазин от 100 кв.м на булевард "Витоша" към края на първото полугодие на 2021 г. остават 50 евро на кв.м на месец.

Главните търговски улици в София са доказали своята устойчивост през последните години и се очаква тази тенденция да продължи. Съживен интерес има от търговци в различни категории като спорт, козметика, книжарници и магазини за дома.

istock
istock

Големите вериги продължават да търсят по-голяма близост до клиентите си и откриването на обект на главна улица ще бъде сред приоритетите им.

С колко поскъпнаха жилищата в София

Улиците с най-голяма концентрация от луксозните марки в София са ул. Съборна и Цар Калоян. Наемите на магазините в най-търсената част се запазват на ниво от 63 евро на кв. м на месец.
 
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg