Българската асоциация на ритейл центровете е удовлетворена от решението на правителството за отваряне на големите търговски центрове от 1 февруари, но е доста закъсняло, защото очакването е било това да стане през декември - най-важният месец в годината за търговците, заяви пред Радио София Манол Гойгаджиев, председател на асоциацията:
"Затварянето на моловете за три месеца нанася огромни загуби - над 100 милиона лева, не само за търговските центрове като наемодатели, но и за търговските обекти в тях. Ефектът ще бъде дълготраен и загубите тепърва ще се оценяват. Неминуемо ще има фалити, не само на търговците, а и на цели търговски центрове. Голяма част от стоката, която се продава в тези обекти, е сезонна и след липсата на силен декември месец, сега те трябва да се подготвят за пролетно-летния сезон с минимални средства."
Ще доведе ли "отварянето" до ръст на заетостта
Манол Гойгаджиев обясни, че големите търговски центрове, които са част от холдингови структури, не могат да кандидатстват по програмата за иновации на Министерството на икономиката, която е насочена към малките и средни предприятие. Отправени са запитвания към местната власт за данъчни облекчения за периода на затваряне, но засега такава подкрепа не е получена.
"Мерките срещу разпространението на коронавируса в големите търговски центрове са дори по-големи от предписаните - отделен е персонал, който съблюдава за носенето на маски, осигурена е вентилация с външен въздух, пасажите в моловете са широки и осигуряват спазване на дистанция, поставят се стелки, напоени с дезинфектант. Спазват се над 80 критерии," увери Гойгаджиев.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0