Относно настъпилите промени във финансовото състояние на домакинствата през последните дванадесет месеца оценките на потребителите са по-неблагоприятни в сравнение с три месеца по-рано. Влошават се и очакванията им за следващата година.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца песимизмът нараства, като мненията на населението и от градовете, и от селата се изместват към по-негативните очаквания. Преобладаващата част от хората продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени.
Инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца обаче са по-умерени спрямо юли.
Бизнес климатът в България се влошава
Всичко това води и до влошаване на намеренията на потребителите да правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба през следващите дванадесет месеца. Негативна е и нагласата им за покупка или построяване на жилище (вила) и за „подобрения в дома” в близко бъдеще.
Общият показател на доверие на потребителите през октомври 2024 г. намалява с 3.8 пункта в сравнение с юли (от -8.4% на -12.2%), което се дължи на пониженото доверие сред населението както в градовете, така и в селата - съответно с 3.3 и 5 пункта.
istock
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase
Коментари
0