В отрасъла са заети 42 500 души, в близо 12 700 компании.
75% от тях са с до 5 камиона, т.е. малки фирми. Данните са от проучване на тема "Българският тежкотоварен сектор", възложено от Съюза на международните превозвачи.
То обхваща пазарно изследване и прогнозна оценка за въздействието на Пакета Мобилност 1 върху тежкотоварния автомобилен бранш у нас.
Ако пакетът, който въвежда рестрикции за бранша, бъде приет, 14 хиляди работници в сектора ще загубят работата си.
Основният проблем, ако бъде прието задължителното връщане в държавата на всеки 4 месеца на тежкотоварните камиони, е че то ще обхване около 53% от всички задължителни курсове от и за България.
Държавите, където чуждите работници са най-добре платени
Те ще бъдат празни, без да генерират печалби за компаниите. От пропуснати приходи загубите ще бъдат 0,5 млрд. евро. Ще се увеличат и въглеродните емисии, като 1% от техния дял ще е за сметка на българските автомобили.
istock
Средната възраст на тежкотоварния автопарк общо за страната е 6 години, а около 1,5 млрд. евро са направените инвестиции, показва проучването.
Общо 6% от БВП и 2,8 млрд. евро е пазарният дял от сектора за международен автомобилен транспорт.
Евросредства само на държави, гарантирали върховенство на закона
Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи посочи, че 850-те млн. евро очаквани загуби за българските превозвачи ще са същите и за другите източноевропейски държави.
istock
За целта ще търсим конструктивен диалог и онова златно сечение, което устройва и българските, и холандските превозвачи", коментира Арабаджиев.
Припомняме, че в края на септември транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по Пакет Мобилност със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано тя отхвърли предложението той да бъде изтеглен.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
2