Повишаването на цените на храните бързо промени потребителските навици в Сърбия, но и в цяла Европа, съобщава белградският вестник "Политика".

Забелязва се, че мнозина намаляват разходите си за храна, купуват по-малко стоки и по-евтини продукти. Почти четирима от 10 потребители (37 процента) казват, че купуват по-малко червено месо, докато една трета купуват по-малко риба и пилешко.

Купувачите драстично намаляват някои продукти, за да спестят пари, като един на всеки 10 потребители казва, че е спрял да купува напълно готови храни, а 10 процента - алкохолни напитки.

Младите сърби получиха помощ от 5000 динара от държавата

Една трета от анкетираните купувачи заявяват, че са намалили разходите си за зърнени и млечни продукти, а 30 процента казват, че са преминали изцяло към по-евтини марки. Общото за всички купувачи е, че са решили да направят по-информиран избор при пазаруване, сочи анкетата.

istock
istock

Повече от половината заявяват, че проверяват цените повече сега, отколкото преди пандемията. Четирима от десет купувачи казват, че правят по-малко непланирани покупки и също толкова проверяват сроковете на годност.

Сърбия вдига пътните си такси

Проучването показва, че една трета от потребителите смятат, че вече обръщат повече внимание на цените на храните, а само 19 процента от тях заявяват, че поведението им не се е променило. Повече от половината анкетирани европейски потребители смятат, че войната в Украйна е увеличила цените на храните в Европа. 

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg