Ако си купувате шоколад, размерът на опаковката е компактен и се асоциира с големината на шоколада, оттам и с неговото тегло. Не е нужно да се вглеждате в надписите за теглото на продукта, защото можете да се ориентирате асоциативно по големината на опаковката – колкото по-голяма опаковка, толкова повече шоколад. При бонбоните обаче съвсем не е така. Може да имате голяма опаковка с малък грамаж и обратно – малка кутия, но с повече съдържание.
Затова от „Активни потребители“ решават да проверят съотношението на обема на кутията на бонбоните и обема на самите бонбони и да подредим резултатите, така че да се получи снимка на пазарната ситуация. Целта е да разберат, когато потребителите си закупят шоколадови бонбони, каква част от тяхната бонбониера е пълна с въздух и различни подложки за бонбони, които запълват много място в кутията, и какъв е всъщност реалният обем на бонбоните в кутията. Реално за какво плащаме – за кутия пълна с въздух или пълна с бонбони.
Всеки втори у нас купува нещо сладко за подарък
В изследването са включени 39 търговски марки бонбони, закупени от големи търговски вериги.
От проучените 39 търговски марки само в две процентът на запълване е над 50%. Това са Merci 250 g (72% запълване) и Selection Chocolate (69%). На другия полюс с 10% и по-малко запълване на обема на кутията са марките Suchard Lucia (10%), Черноморец (10%), Дръвчета (10%), Cherry (9%), Тройка (8%), Roshen Chocolateria (7%), Roshen Compliment (7%), Magnifique (7%) и Елит Gourmet Collection (6%). Всички останали марки се разполагат в диапазона от 11% до 29%, показва изследването.
Шоколад от 100 гр. се побира в опаковка с обем от около 110 куб. см., а бонбоните с най-малко тегло в проучването Daris Cherry (с тегло от 105гр.) са опаковани в 813 куб. см. Това означава, че в опаковката на бонбоните могат да се поберат близо 8 шоколада!
Активни потребители
Скоро след като напусне магазина, всяка опаковка се превръща в отпадък. Във времена, когато потребителите отдават все по-голямо значение на грижата за природата, по-икономичните опаковки, които генерират по-малък отпадък, трябва да се поощряват. От тази гледна точка с най-малко тегло са Selection Chocolate (14гр.), Merci 250g (22гр.), Milka (27гр.) и Toffifee (29гр.). На другия полюс са Елит Gourmet Collection (199гр.) Merci (143гр.) и Черноморец (130гр.). С други думи, с купуването на една кутия Елит Gourmet Collection ще генерирате същото тегло отпадък, колкото ако купите 14 кутии Selection Chocolate. Време е производителите да се замислят и върху този аспект.
Има ли нарушения?
Понастоящем не съществуват регулации или законови изисквания, които да са нарушени. Производителите имат право сами да преценяват какво количество в каква опаковка да предлагат. Важното е потребителите да са информирани и да не се оставят на импулса и бързата визуална преценка при пазаруване, а да вземат максимално информирани решения. Трябва да поставим и въпроса за генерираните отпадъци от опаковки и каква е отговорността на производителите за намаляването им чрез използване на по-малки опаковки, посочват от асоциацията.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
2