Първата част на проучването, публикувано през 2019 г., бе съсредоточена върху разликите в състава на хранителните продукти.
Тя установи различия — за около една трета от изпитваните продукти — не непосредствено видни от информацията на лицевата страна на опаковката, а от съставките. Целта на втората част на представеното днес проучване бе да се установи, дали тези разлики в състава могат да бъдат доловени от човешките сетива.
Новите констатации показват, че сетивни разлики се забелязват ясно там, където съществуват големи разлики в състава на продуктите. Например, могат да се възприемат значителни разлики в съдържанието на захар в зърнените закуски, влияещи върху общата сладост на продукта.
Обратното, когато разликите в състава са малки, експертите не са могли да ги усетят, например, малки вариации в съдържанието на мазнини в картофения чипс. Като цяло в 10 от 20-те изследвани продукта са установени вкусови разлики.
Така например усещането за соленост се различава най-много в продуктите, предлагани в Чехия и България на известна марка чипс, като тези в Чехия са най-безсолни. В газирани напитки у нас се слага арабска дъвка, докато в страни от Западна Европа съставката не се ползва. Арабската дъвка се използва като сгъстяващо средство и свързващо вещество, което помага да се държат съставките заедно.
economic.bg
Детските пюрета у нас най-скъпи в ЕС, шоколадът без какао
Нашият продукт изглежда и по-жълт, докато другите са по-оранжеви, показват резултатите от изследването.
Кафе 3 в 1 също има най-съществена разлика при продукта, предлаган на нашия пазар. У нас то е най-кремообразно, а в Германия има по-малко интензивен вкус. Разлика е открита и в цвета на зърнена закуска. Българският и италианският продукт имат по-светъл цвят, а най-голяма сладост – този от Малта.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1