Двойният стандарт при храните от една и съща марка, които се предлагат в различните държави в ЕС, откри и второ изследване на Европейската комисия.

Първата част на проучването, публикувано през 2019 г., бе съсредоточена върху разликите в състава на хранителните продукти.


Тя установи различия — за около една трета от изпитваните продукти — не непосредствено видни от информацията на лицевата страна на опаковката, а от съставките. Целта на втората част на представеното днес проучване бе да се установи, дали тези разлики в състава могат да бъдат доловени от човешките сетива.

Новите констатации показват, че сетивни разлики се забелязват ясно там, където съществуват големи разлики в състава на продуктите. Например, могат да се възприемат значителни разлики в съдържанието на захар в зърнените закуски, влияещи върху общата сладост на продукта.

Обратното, когато разликите в състава са малки, експертите не са могли да ги усетят, например, малки вариации в съдържанието на мазнини в картофения чипс. Като цяло в 10 от 20-те изследвани продукта са установени вкусови разлики.

Така например усещането за соленост се различава най-много в продуктите, предлагани в Чехия и България на известна марка чипс, като тези в Чехия са най-безсолни. В газирани напитки у нас се слага арабска дъвка, докато в страни от Западна Европа съставката не се ползва. Арабската дъвка се използва като сгъстяващо средство и свързващо вещество, което помага да се държат съставките заедно.

Започва проверка дали ядем храни "второ качество"
economic.bg

При известна марка студен чай, най-сладък се оказва продуктът, който се продава у нас, а в най-малко - този, които се продава в Германия. Разлики има и в популярна газирана напитка от портокал. У нас и в Италия продуктът е значително по-малко сладка за разлика от продукта в Чехия, Полша и Испания например.

Детските пюрета у нас най-скъпи в ЕС, шоколадът без какао

Нашият продукт изглежда и по-жълт, докато другите са по-оранжеви, показват резултатите от изследването.

Кафе 3 в 1 също има най-съществена разлика при продукта, предлаган на нашия пазар. У нас то е най-кремообразно, а в Германия има по-малко интензивен вкус. Разлика е открита и в цвета на зърнена закуска. Българският и италианският продукт имат по-светъл цвят, а най-голяма сладост – този от Малта.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg