Инициативата няма за цел да засегне производителите или дистрибуторите на по-ниско ниво поверигата за доставки, напротив – насърчава търговските вериги да работят по-тясно с тях, казват от Министерството на икономиката.
Към момента в кампанията са включени 50 продукта, разпределени в 7 продуктови групи, каза пред Радио София председателят на Държавната комисия по стоковите борси и тържища Владимир Иванов.
Как да познаете евтините продукти в магазина
„Това са целева група за стоките от първа необходимост, където са включени варива, млека, меса, плодове, зеленчуци. Става въпрос за стоки от малката потребителска кошница и само храни от първа необходимост“, обясни Иванов.
По думите му, вече се наблюдава и сериозен интерес към нехранителни стоки, но все още такива не са в обхвата на кампанията.
Над 450 обекта в страната са се включили в инициативата, каза Владимир Иванов и добави, че 11 са големите вериги, които са припознали мярката „Достъпно за вас“, като се наблюдава интерес и от по-малки магазини.
„Към момента срокът на кампанията е 8 месеца, донякъде е условен. Нека да видим как ще протече, но защо да не остане и като постоянна. В момента резултатите са много добри“, уточни председателят на Държавната комисия по стоковите борси и тържища.
Разходите за храна продължават да растат много по-бързо от заплатите
Потребителите могат да се ориентират за продуктите в кампанията лесно, тъй като те са обозначени със стикер, който изобразява зелена кошница с надпис „Достъпно за вас“, каза Владимир Иванов.
Кампанията се провежда в унисон с механизма в т.нар. „Зелен документ“ на Европейската комисия за най-добри практики между търговците във веригата на доставките, където основно се визират хранителните продукти.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1