"Инициативата започва поетапно в партньорство с повечето от по-големите търговски вериги, като се водят разговори и с по-малки регионални такива. Целта е да се гарантират най-достъпните цени на дадени стоки от малката потребителска кошница", коментира за БТА министърът на икономиката и индустрията Богдан Богданов.
"Всеки един търговски обект, който се е включил в кампанията, ще ползва логото на инициативата "Достъпно за вас“. То ще бъде позиционирано до стоката, която е предложена в конкретната седмица, както и в брошурите на търговеца. Цената трябва да е най-ниската, на която могат да предложат дадената стока", подчерта Богданов.
Инициативата на ведомството трябваше за започне от 1 ноември, но Министерството изчакваше становище на Комисията за защита на конкуренцията по Декларацията за партньорство с търговските вериги, които проявят интерес към включване в кампанията на Министерството. Целта на инициативата е да бъдат постигнати трайно ниски цени за българските потребители.
На седмична база в Министерството на икономиката и индустрията ще се прави анализ, за да се следи динамиката на цените. В следващ етап на сайта на ведомството потребителите ще могат да намерят намалението на продукта и ще видят откъде могат да го закупят.
"Започнахме първия етап на кампанията от големите вериги, тъй като те са с най-много търговски обекти в цялата страна и поевтиняването ще се отрази на повече хора", каза министър Богданов. На втория етап започват разговори и с регионалните вериги и с малките магазини. Министерството на икономиката продължава диалога с всички потенциални партньори, които проявяват желание да се включат в кампанията, с идеята тя да достигне до потребителите във всяко едно населено място.
Интелигентно пазаруване: Как да спестите пари от храна на фона на променящите се пазарни тенденции
Инициативата се реализира в партньорство между Министерството на икономиката и индустрията и всеки отделен бизнес оператор, доброволно приемащ условията на инициативата, и обхваща осигуряване на седем продуктови групи от малката потребителска кошница, отговарящи на обичайните изисквания за качество и съдържащи всички необходим продукти за разнообразно хранене, а именно:
- хляб, захар и зърнени храни, включващи брашно, хляб, тестени изделия, макарони, захар;
- варива, включващи ориз, зрял боб, леща, грах, нахут;
- месо и месни продукти, включващи прясно свинско месо, прясно пилешко месо, риба, малотрайни колбаси, трайни колбаси, мляно месо (кайма);
- мляко, млечни продукти и яйца, включващи прясно мляко между 1 процент и 4 процента масленост, UHT млека, кисели млека, кашкавал, сирене бяло саламурено, извара, яйца;
- плодове, включващи ябълки, грозде, цитрусови и южни плодове, други пресни и замразени плодове;
- зеленчуци, включващи домати, краставици, зеле, пипер, зрял лук, чесън, праз, кореноплодни зеленчуци, листни зеленчуци, други пресни зеленчуци, картофи, консервирани зеленчуци и продукти на зеленчукова основа;
- животински и растителни масла и мазнини, оцет и сол, включващи млечни масла, олио, оцет, сол.
istock
Хоризонтът на инициативата е осем месеца, каза Богданов по време на първото издание на форума за модерна търговия More than trade, организиран от Сдружението за модерна търговия.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
3