Презапасяването с храна и пазаруването на промоция води до изхвърлянето на продукти и в крайна сметка не спестяваме пари. Хората трябва да се замислят дали промоцията е най-доброто в дадената ситуация. Това мнение изрази в студиото на „Събуди се” Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители”.  
 
"Най-важното е да сравняваме офертите при различни търговци на едни и същи продукти. Имаме склонност към импулс, когато видим, че нещо е намалено", подчерта той. 
 
„Поскъпването на продуктите за зимнина не е изненада. От няколко месеца, даже цяла година, върви тази инфлационна вълна. Радостното е, че има индикации, че вероятно ще започне да намалява темпа на тази инфлация.

И може би за следващата година ситуацията няма да е толкова стряскаща. Но към момента положението е такова и трябва да се нагодим към него”, категоричен е Николов.

Инфлацията променя поведението на потребителите

По думите му усещането „по джоба” е много индивидуално. „Важна е покупателната способност, а не равнището на цените. Ако цените растат, но растат и доходите ни - тогава няма проблем. Проблемът идва от това, че доходите ни не наваксват достатъчно бързо или равномерно скока на цените”, заяви той. И допълни:

istock
istock

„Има различни социални групи, чийто доходи не са толкова гъвкави. Те разчитат на пенсия или социални помощи. При тях е най-голям рискът от реално обедняване”.
 
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg