"Пандемичната 2020 г. постави бизнеса и хората пред редица предизвикателства. Не е изненада, че за първото шестмесечие на 2020 г. продажбите на бира през заведенията намаляха с около 60 на сто, докато обемите, реализирани през магазинната мрежа, са почти на нивата от миналата година", коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България, цитирана от Българската стопанска камара. На днешния Илинден пивоварите отбелязват своя професионален празник.

Поради кризата с Ковид-19 наливното пиво, т.е кеговете, са със силен спад и за шестмесечието на тази година са едва 2 процента от бирения пазар, посочва Радомирова и допълва, че поради намалената покупателна способност на потребителите, стагнираната реализация през заведенията, силно намалелия туристически поток, сегментът на стъклените бутилки също намалява, а на пластмасовите - се увеличава.

Колко често пие бира българинът

Запазва се обаче тенденцията за увеличаване на продажбите в кенове.

По-слабият туристически сезон сви продажбите на бира в България
БГНЕС

Въпреки кризисната обстановка и сериозния спад в оборотите, в предприятията, членове на Съюза на пивоварите, няма освободени работници и служители, изтъква Ивана Радомирова.

Тя напомня, че преди 3 седмици със заповед на министъра на труда и социалната политика Браншовият колективен трудов договор за пивоварния сектор е бил разпрострян върху всички производители на бира и малц в страната за шести път.

Кое е най-скъпото уиски в света


В пивоварната индустрия работят 2 100 души. Поради сложната технологичност на процесите и въвежданите ежегодно иновации, в бирените
компании от всички заети, 510 са мениджъри и специалисти с висше образование. 780 човека са приложни специалисти с бакалавърска степен и техници с най-висока професионална квалификация. В групите на помощния административен персонал, машинните оператори и квалифицираните работници са заетите 780 човека. Едва 30 души са с професии, неизискващи специална квалификация.


Над 150 различни марки и стилове пиво се произвеждат в България, като в страната оперират три големи компании и 28 малки и средни предприятия.

Пазарните данни на СПБ показват, че продажбите на бира за 2019 г. са 5.4 млн. хектолитра, като през миналата година портфолиото на пивоварните компании се е разширило с 25 нови марки и асортимента бира. При опаковките обновяването включва 40 кенове и бутилки с нови визии и с по-леко тегло с цел намаляване на екологичния отпечатък на пивоварния бранш.

Според национално представително проучване от юни тази година, през лятото бирата е най-често консумираната напитка след водата.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg