Агенти под прикритие пускат данъчните в социалните мрежи, за да установяват кой създава цифрово съдържание, получава пари за това, но не го декларира и не плаща данъци, научи „Телеграф“

Служители на Националната агенция за приходите (НАП) си създават профили и следват всички по-известни инфлуенсъри, които бълват всевъзможни реклами на различни продукти и услуги.

Въпреки че получават финансови постъпления за това, създателите на цифрово съдържание се правят на приятно разсеяни и просто не спазват задължението си да декларират доходите си.

Как да спестите от данъци през 2025 г.

В петък от НАП официално призоваха всички инфлуенсъри за декларират доходите си, уточнявайки дебело, че добре им е известно кой точно представител на тази нова професия получава съответните доходи от нея. "Тези данни се подават периодично от онлайн платформи, куриерски фирми и други", казва финансовият орган в съобщение до медиите.

iStock

Те създават съдържание – видео, снимки, текст в социалните мрежи, YouTube, блогове и др., рекламират или изграждат добър имидж на даден продукт, услуга, организация и т.н., за което получават заплащане.

Декларациите за доходите могат да се подават и по пощата

"Това инфлуенсърите и продаващите стоки и услуги във Facebook, Instagram или TikTok могат да направят изцяло онлайн през електронната услуга за подаване на годишна данъчна декларация по чл. 50 от ЗДДФЛ, която е достъпна с персонален идентификационен код (ПИК) или с квалифициран електронен подпис (КЕП) в е-Портала на приходната агенция", уточнява агенцията.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase