Според поправките компанията има едномесечен срок, в който трябва да раздели склада си на 7 отделни данъчни склада и да ги лицензира. Предвиденият срок е твърде кратък, подчерта Булат Субаев:
„Законът поставя много кратък срок за подаване на заявки за привеждане на новите складове в съответствие и лицензиране - само един месец. Като имаме предвид сроковете, размера на необходимата работа и практическата невъзможност да ги спазим, то да, опасността да спрем работа е напълно реална.“
Само в една страна в ЕС дизелът по-скъп от нашия
С единствения аргумент, че трябва да влязат приходи в хазната, държавата предложи промените в Закона за акцизите и Закона за корпоративното подоходно облагане през Закона за здравето.
„Ние сме притеснени заради това, че поправката се предлага чрез законопроект, който няма нищо общо с акцизното законодателство, а е свързан с регулиране на извънредното положение и мерките за борба с коронавируса. Нашата компания е лицензиран складодържател от 2006 година. За 14 години дейността ни многократно е проверявана и никога не е имало никакви нарушения на данъчното и акцизно законодателство. Можем със сигурност да твърдим, че компанията е един от най-големите и лоялни данъкоплатци и затова нямам никакво логично обяснение защо подобни изменения се внасят в такъв спешен порядък“, отбеляза Субаев.
"Постъпленията в бюджета не зависят от това на колко данъчни склада ще е разделена нашата инфраструктура - от самото разделение допълнително в хазната нищо няма да постъпи. И на второ място - това ще повлече огромни инвестиции и административни разходи", изтъкна още Булат Субаев.
"Предстои да пресметнем точния размер на инвестициите. Засега обаче е ясно, че от логистична гледна точка се ликвидира една работеща инфраструктура и това неизбежно ще доведе до нарастване на разходите, за да можем да осигурим непрекъснатост на доставките. Точно колко, не знаем. Знаем, че разходите съществено ще се увеличат. Безспорно е, че ще има увеличение", допълни той.
Цените на горивата продължават да падат
Кризата на световния нефтен пазар е безпрецедентна и сериозно ни засегна, каза още Булат Субаев пред "Хоризонт".
"И независимо от огромното свиване на потреблението, компанията не е съкратила нито един служител по време на извънредното положение, не е забавила никакви плащания през целия този период. И се получава така, че вместо подкрепа и съпричастност в това трудно за всички време, нас ни изправят пред още едно предизвикателство. Но ние сме социално отговорна компания и грижата за нашите хора е първостепенна задача."
Същевременно и от Българската петролна и газова асоциация (БПГА) изразиха недоумение, че поправките се правят през Закона за здравето и без да бъдат обсъдени с бранша.
За БНР председателят на БПГА Живодар Терзиев обясни, че за въвеждането на видеонаблюдението на обектите им е необходимо най-малко година и допусна, че тези разходи ще се отразят на цените на горивата:
„Не всички складове ще успеят да реализират проектите си на време. Някои от складовете може би ще затворят, бензиностанциите ще бъдат зареждани от по-далечно място. ТОЛ таксите и транспортните разходи съответно ще се увеличат и най-вероятно и цените на горивото ще получат своя израз“.
За февруари, март и април петролният бизнес е загубил сериозни средства, а същевременно е запазил работниците си и не е пристъпил към грантови схеми за финансиране, посочи още Живодар Терзиев, който е убеден, че не е сега моментът за допълнителни инвестиции, каквито промените изискват.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1