Причината е, че от 1 до 9 януари 2020 г. приходната агенция ще извършва годишно приключване за 2019 г. и ще се прави превключване работата на информационните системи.
Този срок се отнася както за тези, които ще декларират полученото онлайн, така и на хартиен носител в офисите на агенцията. Промени има и в плащанията към НАП в последния работен ден, обясняват от ведомството.
Как да спестим от данъци
Така плащанията без такса чрез е-услугата виртуален ПОС ще се приемат до 9 часа на 31 декември 2019 г. Ако издължаването се прави с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на НАП, това може да става до 13 часа в последния ден на тази година.
Подаването на коригиращи декларации, с които се поправят сгрешени данни от първоначалния документ, без да се налагат глоби, също започва от 10 януари догодина.
istock
Справочната информация в този период пък ще е актуална към 2 януари 2020 г. За тези обстоятелства данъчните са уведомили Изпълнителна агенция Главна инспекция по труда.
Всеки, който е регистриран по ДДС, може да подава справки декларации и т.нар. VIES декларации чрез е-услугата от 1 януари, но информацията ще бъде отразена в справката за задълженията и плащанията след 10 януари.
Как да ползваме данъчните облекчения за деца
Хората, чиито здравни права са прекъснати заради неплатени вноски, трябва да знаят, че от 1 до 9 януари плащанията могат да се извършват само по банков път чрез търговските банки.
Подаването на изискваната декларация за възстановяване в периода от 1 - 9 януари ще може да става чрез електронната услуга с персонален идентификационен код или КЕП, както и на място в офисите на НАП.
Удостоверяването на непрекъснати здравноосигурителни права в периода от 1 до 9 януари пък ще става само в офиса на НАП по постоянен адрес с хартиен документ.
От 1 до 9 януари информацията за задълженията и плащанията чрез е-услугите ще бъде вярна към 31 декември 2019 г. На 10 януари 2020 г. данните ще бъдат актуализирани.
istock
За същия период няма да функционира и електронната услуга за подаване на искане за издаване на документ. Недостъпна ще бъде и електронната услуга за потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК), уточняват от НАП.
Информация за данъчните и осигурителните изисквания може да се получи на телефон 0700 18 700 съобразно тарифата на съответния оператор.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0