Защо смяната на бандеролите изненадва бизнеса, който работи с акцизни стоки?
„Никакви консултации с бранша, не бяхме поканени на срещи да ни се обясни защо, как и точно сега. По време на пандемия, в разгара на гроздобера – прибираме суровина, във вторник научихме от „Държавен вестник“, че се сменя бандеролът“, каза в интервю за БНР Йордан Чорбаджийски, председател на УС на Националната лозаро-винарска камара. Бизнесът по никакъв начин не знае защо се налага това, твърди той.
Чорбаджийски прогнозира, че смяната ще доведе до „адски много проблеми на производителите и на вносителите на алкохол“.
Досега при смяната на „дизайна на хартийката“ са правени консултации с бизнеса и така е било решавано кога да стане това, поясни той и подчерта:
„60 милиона плаща браншът за хартийки.“ В момента никой не печели от това, категоричен е Йордан Чорбаджийски. Декември е най-силният месец за алкохолния бранш и сега трябва да хвърляме боб колко бандерола трябва да поръчаме за декември и колко да облепим, допълни той.
„Това значи декември месец по-малко акциз, по-малко ДДС. Абсолютно никой не печели.“
Огромни количества вино залежават в избите
„Нямаме нищо против да сменят бандеролите, но да го правят примерно от 1 април или от 1 май, когато вече можем да прогнозираме колко бандерола ще ни трябват“, предлагат още от бранша.
istock
„Търпим санкции, ако на рафта на някой клиент, наш, има бутилки със стар бандерол. Той търпи санкции, глобите са жестоки.“
Йордан Чорбаджийски уточни, че в Европа има много държави, които работят с дигитален бандерол, което дава възможност за контрол, така че да не може да се мръдне „милиметър настрани“.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
0