До 1 октомври да бъде удължен срокът за смяна на софтуера в бензиностанциите. Предложението е на Националната агенция по приходите (НАП), цитирано от bTV.
Така бензиностанциите ще разполагат с допълнителни шест месеца, в които да въведат касови бележки с разбивка за цената на горивото. Според приходната агенция времето ще бъде достатъчно, така че да няма риск от временно затваряне на бензиностанции заради неспазване на изискванията.
От приходната агенция коментираха, че основната причина е че търговците на горива няма да успеят да въведат новото изискване. Първоначално данъчните искаха касовите бележки с изписана подробна разбивка на различните елементи на цената на дребно на продаваните да стане факт още от първия ден на април.
Според говорителя на НАП Росен Бъчваров от браншовите организации на търговците на горива са казали, че имат готовност да въведат новите бележки още от юни. „Нашите мотиви са, че сме се съобразили с рисковете, които съществуват и с необходимото технологично време“, уточни той и добави, че от 1 октомври те трябва да се съобразят с новите изисквания.
Срещу разбивката в касовата бележка - на отделни редове да има размера на данъка върху добавената стойност, акциза, продажната цена на горивото без акциз и без ДДС (нето стойност) и покупна цена на горивото без акциз и без ДДС (покупна стойност), се обяви освен бизнеса, но и много експерти.
При обявяване на идеята данъчните припомниха, че разликата между крайната продажна цена и покупната му цена не трябва да се възприема като печалба за търговеца, тъй като в този марж се включват и други разходи на съответната бензиностанция за продажбата на горивото - заплати, обучения, сервиз и други.
От НАП не коментираха съображенията на КЗК, че детайлната разбивка за цените в касовите бележки може да доведе до картел.
От антимонополната комисия сметнаха, че оповестяването в касовите бележки на цените, на които търговците на дребно купуват горивата би намалило стопанската независимост на участниците и би довело до "създаването на условия, които да улесняват координирането между участниците на пазара".
Коментари
0