В интерактивния гласов портал /IVR/, който функционира на единния информационен телефон на НАП, клиентите могат да се възползват от възможност за използване на автоматизираните електронни услуги, които предоставя центъра 24 часа 7 дни в седмицата, даващи възможност на лицата да проверят в реално време здравно осигурителният си статус, регистрация за целите на ЗДДС, проверка за настоящ пенсионен фонд и информация за това, къде и как да заплатят задълженията си за данъци и осигурителни вноски.
На националния телефон и електронната поща на Информационния център на НАП може да бъдат подавани сигнали за действия и бездействия на данъчни органи, както и за неудовлетвореност на гражданите от услугите, предоставяни от НАП, предложения за промяна и усъвършенстването им.
Дължим ли данъци на НАП, ако продаваме личните си вещи в интернет
Анкетата на НАП до клиентите съдържа въпроси по някои ключови елементи на предоставяне на услугите и задължителните стандарти за качество, като в попълването ѝ са се включили 5725 лица, от които 4156 са физически лица, 208 еднолични търговци, 1076 представляващи юридически лица и 351 представители на счетоводни къщи. Изразеното чрез анкетата отношение към обслужването е следното:
- 97% от клиентите са изказали своето удовлетворение във връзка със създадената организация за предоставяне на услуги;
- 99% от анкетираните определят отношението на служителите като любезно и отзивчиво;
- 99% от попълнилите анкетата считат, че са получили пълни, ясни и точни разяснения, на достъпен и разбираем език;
- 96% оценяват високо качеството на обслужване, предоставяно от НАП;
- 94% от анкетираните са отбелязали, че са чакали до 10 минути за да бъдат обслужени, а останалите - в рамките на установеното в наредбата време за изчакване, не повече от 20 минути;
- над 91% от анкетираните са отбелязали, че не са имали проблем при ориентацията в салоните за обслужване относно това къде ще им бъде предоставена услугата, 8% са посочили, че били ориентирани от служител.

istock
През 2024 г. в Инспектората на НАП са постъпили 16 (шестнадесет) сигнала, касаещи действия и бездействия на служители на агенцията, както и твърдения за неетично поведение, свързани с административното обслужване, които са разгледани. При извършените административни проверки, частично или напълно, е потвърдено изложеното в 7 от подадените сигнали за нецелесъобразни действия или бездействия. В случаите на констатирани слабости и нарушения, в изготвените доклади са направени предложения за подобряване на дейностите в организацията, свързани с предоставяните административни услуги, съобщават от НАП.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase