От фирмата напомнят, че в актуалните текстове на Закона за енергетиката е залегнало задължителното изискване при подмяна на уред (водомер, разпределител, топломер) да бъде монтиран такъв с дистанционен отчет, съгласуван с фирмата за топлинно счетоводство, която обслужва етажната собственост.
Средно потребената енергия от клиентите на централно топлоснабдяване в София за сезон 2021/22 е с 12 процента по-малко в сравнение с предходния отоплителен сезон, сочат още данните от изравнителните сметки на фирмата за топлинно счетоводство. Отново средно с 12 на сто обаче е струвал по-скъпо отоплителен сезон 2021/2022 за потребителите в сравнение с миналата година.
Това основно се дължи на по-дългия период с отопление (13 дни повече в сравнение със сезон 2020/2021), на по-ниските среднодневни температури и на повишената цена на енергията от юли 2021 г.
Внимавайте какви водомери слагате
"Отчитаме, че клиентите са реализирали икономии, но повишената цена и по-дългият период с отопление компенсират тези икономии. С оглед очакванията цените на ресурсите да продължават да се покачват, препоръчваме да се продължи с разумното използване на енергия, както и да бъдем все по-активни и внимателни с това кога ни е необходимо отопление и колко топло трябва да бъде в помещението. Това се постига лесно с помощта на термостатни вентили на радиаторите", коментира Милена Стоянова, управител на фирмата.
53 на сто от клиентите в столицата ще получат изравнителна сметка, в която имат сума за получаване или сума равна на начислената енергия през сезона. 47 процента имат суми за доплащане.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
5