Това са част от промените в Общите условия за дейността на "Софийска вода", които Столичният общински съвет утвърди на последната си сесия. Чрез общинска фирма СОС има дял в комуналното дружество. Решаващата дума ще е на КЕВР, като преди това ще има и обществено обсъждане. Новите текстове бяха приети от СОС по предложение на оператора. "Част от предложените изменения са свързани с прилагането на все по-навлизащите в гражданския и търговския оборот електронни комуникации. Всички предложени изменения и допълнения са разработени при спазване на принципите на равнопоставеност и защита на интересите на потребителите", твърдят от фирмата.
Освен че не иска да лепи хартиени съобщения, дружеството не иска и да разпраща хартиени фактури на клиентите си, освен ако те писмено не поискат това. СОС съгласува друга промяна, според която "Софийска вода" ще е длъжна да издава електронна фактура, която да изпраща на посочен от потребителя мейл в срок не повече от 7 дни от датата на издаването.
"В случай, че потребител изрично и писмено заяви след срока, посочен в Преходните и заключителните разпоредби, че желае да получава месечните си фактури на хартия, ВиК операторът от месеца, следващ получаването на заявлението, изпраща фактурите на хартия", гласи промяна в условията.
Нов момент е и че "Софийска вода" ще отчита адреси с потребление между 20 и 200 куб.м. на три, а не на един месец.
СОС прие и друго изменение, според което "при разлика в отчетеното количество вода по общия водомер и в сбора на отчетите по индивидуалните водомери, по-малка от 20 на сто от отчетеното количество по общия водомер, потребителите в режим на етажна собственост могат да заявят допълнителна проверка/отчет, като заплатят такса съгласно ценоразпис на "Софийска вода".
Предлагат да плащаме по-малко за вода, ако е с лошо качество
Промените бяха приети с голямо мнозинство от всички политически групи в общинския съвет. Срещу редакциите се изказа единствено Войслав Тодоров от коалицията на БСП, който самият той е представител на "Изправи се БГ". "За мен тези промени са всичко друго, но не и в интерес на гражданите. Те предвиждат по-рядко отчитане, повече такси за потребителите. Виждаме още презумпция, че фактурите трябва да се получават само електронно. Възрастните граждани в София все още трудно работят с електронни фактури и трябва да имаме предвид, че за тях тези промени ще донесат затруднения", коментира Тодоров.

istock
От няколко години „Софийска вода“ позволява на клиентите си да се самоотчитат за изразходваната вода, както и да плащат сметките си онлайн. Дружеството пусна и мобилно приложение, чрез което потребителите могат да следят баланса по сметката си, както и имат достъп до всички издадени фактури за последните 2 г. „Моята вода“ изпраща и напомняне, че всеки може да подаде самоотчет за имота си.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase