Готови са изравнителните сметки за парно и топла вода на абонатите на "Топлофикация София", които са клиенти на "Техем" и те са им изпратени, съобщи фирмата за топлинно счетоводство.
След 15 август 2023 г. се очаква тези сметки да бъдат фактурирани от топлофикационното дружество. Всеки абонат на "Техем" може направи справка и чрез електронния клиентски портал на компанията.
В изравнителните сметки, които са изпратени до клиентите на фирмата за топлинно счетоводство през тази година, не е начислен данък върху добавената стойност (ДДС). Това е направено в съответствие с инструкциите на "Топлофикация София" поради промените в данъчните закони.
Какво се случва с изравнителните сметки за парно
Отоплителният сезон 2022/2023 е бил по-кратък в сравнение с предходния период на отопление и с по-високи средни температури, но цената на топлинната енергия се е увеличила, посочва "Техем".
Данните на компанията за изравнителните сметки на нейните клиенти в София сочат, че 55 на сто от тях имат право на суми, които трябва да им бъдат възстановени. На 45 на сто от абонатите са начислени суми, които трябва да доплатят.
Най-много (22 на сто) от клиентите, на които са възстановени суми, имат право да получат между 10 и 99 лева без ДДС.
Право на възстановяване на суми в размер на между 100 и 249 лв. без ДДС имат 16 на сто от абонатите, а 19 на сто от тях трябва да доплатят между 10 до 99 лв. без ДДС.
Клиентите, които не са осигурили достъп за отчет на уредите в имота си и към момента са получили сметка със служебни начисления, могат до 31 август т. г. да подадат заявка за допълнително посещение на отчетник и за корекция на данните.
"Това обаче означава корекция на сметките на всички останали клиенти в сградата", посочва Милена Стоянова, управител на "Техем".
Нови фактури с коригирано ДДС от Топлофикация София
Колкото повече уреди с дистанционно отчитане монтират клиентите на компанията, толкова по-малко от тях получават сметки със служебни начисления, ако не са осигурили достъп до имота си на представител на "Техем". Фирмата отчита, че 65 на сто от уредите на нейните клиенти вече са с дистанционно отчитане.
Все повече клиенти на компанията избират подобни уреди, което им гарантира месечен дистанционен отчет и реална сметка всеки месец. Те не получават изравнителни сметки, посочва Милена Стоянова. Тя допълва, че над 10 600 абонати са избрали да заплащат реалното си потребление месечно.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg
Коментари
1